Men betyder inte once per game att man får göra det hur många gånger som helst utanför "game"? Dvs man kan smokea i sin scoutmove (innan game) och sedan ha sina smokelaunchers kvar! Det står ju inte i reglerna att man inte får det! [/RAW-troll]
@flames jag skrev för en tid sen i en annan lika bizarr tråd ett janska långt inlägg om varför jag tycker att att dra ett RAW-resonemang till sin spets är fel och att jag är glad över att vi har ett vettigt Swe-FAQ-team som rättar till de mest uppenbara buggarna. Jag rekommenderar att du läser det, då jag tror att de åsikter jag beskriver delas av många på (södra) Sveriges 40k-scen.
http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 0&start=30
Angående grundfrågan är jag inte så säker på att att "göra ett move" (även innefattandes turboboost) även innefattar att använda specialförmågor som används i movementfasen och skulle gärna se att någon jag ven regelhänvisning på detta då jag inte har min regelbok här. Om det inte kan utläsas något om det ur reglerna så lutar jag åt alternativ 1, mest med hänsyn till vad kartasis skrev ovan.