Gröna gubbar

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
skl

Re: Gröna gubbar

Inlägg av skl »

Nu är det dags för första "projektet".
Som jag skrev innan ska jag alternera mellan att måla en enhet som jag har och att köpa, bygga och måla en ny enhet. Eftersom det senaste som blev färdigt var nytt så är det dags för tio storm troopers att bli uppmålade.

Bild
Länk
Två plasma guns. Den ena är konverterad, jag har helt enkelt kapat bort hans hellgun och satt dit en plasma gun. Jobbigt, men ännu jobbigare att lyckas få tag på riktiga modellen. Även tråkigt om alla är exakt likadana.

Bild
Länk
En vanlig grunt och en sergeant. Sergeanten får betraktas som ett experiment, jag vet faktiskt inte hur det kommer att bli. Det är en warzone-figur som jag hade liggandes. Bort med axelplattor och dit med plasma pistol.

Bild
Länk
Kroppar till enheten.

Bild
Länk
Sergeanterna igen. Ser mest fram emot att se hur den högra blir. Jag funderar lite på att plocka bort svärdet på den vänstra och göra ett pekande finger eller någonting.

Bild
Länk
Två meltaguns. Upptäckte när jag beskar bilderna att den ena såg lite märklig ut, grantaterna hänger över geväret lite konstigt. Kul att det är lättare att granska fotografier av modellerna för att se det. Kanske skulle köpa en lupp att ha när jag målar och bygger?

Hursomhelst. Första målet är att alla dessa ska ha alla grundfärger redan nästa helg, för då ska de vara med och kriga apocalypse och förhoppningsvis ha sönder alla orkernas favoritleksaker.
När jag läste Codex: Militarum Tempestus gillade jag biten med deras hårda träning, att de tvingas skjuta sina kompisar bara för att visa att de blint följer order och så vidare.. och sen kan de lika gärna som någonting annat skickas ut på rena självmordsuppdrag. Vi får väl se hur många som överlever, men om varje plasmagun tar ett wound på en squiggoth och varje meltagun en hull point på en stompa så är jag nöjd!

skl

Inlägg av skl »

Efter en helg utan andra åtaganden har samtliga tio fått sina grundfärger pålagda i ett första steg. Det ska bättras på lite på vissa ställen innan det är dags för svart wash på vapen och andra prylar och brun wash på tyg och hud.

Jag skulle kunna ställa upp dem på ett bräde utan att skämmas alltför mycket och jag kommer kunna lägga några timmar här och där på dem i veckan, så det är nog lugnt.

Bild
Länk

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Bonuspoäng för att använda imgur istället för photobucket. :D

skl

Inlägg av skl »

NilssonHarHund skrev:Bonuspoäng för att använda imgur istället för photobucket. :D
ren slump faktiskt, tog första bästa tjänst jag kom att tänka på. gick in och kollade in photobucket och imageshack nu, men båda två kräver registrering. det går bort!

skl

Inlägg av skl »

Ok, så Flogger postade en länk till victoria miniatures på facebook och jag råkade gå in och se det här:

Bild

För att göra en kort historia ännu kortare; sådana hjul är beställda. Min plan på att köpa en Vindicator som nästa projekt blev uppskjuten, helt enkelt. Jag har inte fastnat så för en modell sedan contemptor mortis med assault cannons.

Förhoppningsvis blir jag klar med mina storm troopers innan de är framme, annars kommer jag bli väldigt frestad att bryta min målningsstruktur. Känns inte helt ok att göra det i första projektet. Eller får jag limma en grej samtidigt som jag målar en annan? Räknas det?

När jag ska köpa själva tauroxen blir det också ett perfekt tillfälle att testa nya spelbutiken i Jönköping som bör öppna typ samtidigt som hjulen landar, iallafall enligt fraktinformationen på hemsidan.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Så cool!

Ser framför mig ett Imperial Guard-regimente som kör sådana här, går runt i kakhi-kortbyxor och dricker Pim's.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

skl

Inlägg av skl »

Ja, den riktigt skriker efter att målas sandfärgad. Min kommer såklart att bli grön :)

skl

Inlägg av skl »

Så, i lördags var det dags för apocalypse. På grund av sm-övning och magicturnering i lokalen kombinerat med vår ovilja att jaga flera deltagere nöjde vi oss med 6k poäng per sida uppdelat på fyra spelare.
Reaver, Cerastus Knight-Lancer, Stormblade och Baneblade mot fyra Stompas, utöver oviktigt bös som infanteri och små stridsvagnar.
Vi tog lång tid på oss och hann med tre game turns på tio timmar. Första var klar efter sex timmar eller någonting. Vi började tio och tog lunchpaus precis efter deployment. Galet.

Bild
Länk

Bild
Länk

Jag tänkte bara kort rapportera hur det gick för några av mina pjäser som figurerat i denna tråden.

Två Deathstrike Missile Launchers skrämde fienden en del men lyckades inte åstadkomma så mycket. Om en scatter hade träffat istället för att missa hade det nästan garanterat blivit fyra vicotry points i en smäll. Nu blev det en hull point på egen Baneblade och fyra grots istället.

Vindicare gömde sig i en ruin mitt på planen och kunde mer eller mindre skjuta på vad som helst. Blev helt bortglömd första rundan, men efter ett skott mot deras warmaster blev det lite mer uppmärksamhet.

Tre enheter storm troopers (command squad fullproppad med plasma, två vanliga enheter med dubbelmelta) agerade farthinder och satte några hull points på småsaker. Plasmagruppen försökte mjuka upp deras warmaster för Vindicare, men det lyckades inte som planerat.

Slaget slutade med att de goda vann efter en elak objective-grab i sista rundan. Det räckte att flytta en ensam marine och en land speeder för att plocka hem nog med poäng. Lite trist, men en rolig dag för alla inblandade ändå!

skl

Inlägg av skl »

Storm troopers går långsamt framåt, jag har inte lagt jättemycket tid på målande. Första lagret wash på tyg och vapen är lagt, sen ska ytterligare ett lager färg på. Efter det blir det högdagrar och detaljer såsom ansikten
Bild
Länk

MEN, jag har fuskat. Efter Apocalypse-slaget insåg jag att jag vill ha fler scions, men de tio kasrkins jag har är felutrustade. Jag tänker inte spela dem med flamers eller grenade launcher. Särskilt inte när de vapnen inte är tillräckligt snyggt modellerade. Så efter lite green stuff ser några av dem ut såhär:

Bild
Länk
Hot-Shot Volley guns.

Bild
Länk
Den ena får granat istället för svärd och den andra bolt pistol istället för grenade launcher.

Sammanfattningsvis så får jag ta mig i kragen och måla det jag tänkt måla istället för att fuskbygga och måla andra saker.
Coming up next i denna tråden är bilder på tauroxen som jag också har börjat bygga på :/

skl

Inlägg av skl »

Jag har som sagt också börjat bygga tauroxen som väntar på hjul från Australien.

Första svårigheten är att få snubben i luckan att se ut som en storm trooper. Lite instamold och green stuff blev såhär:

BildBildBild
Länk, Länk, Länk

Det får bli lite mer filande och pillande och framför allt en skyddsväst, sen blir det nog bra med lite färg på.

Andra svårigheten var att få tornet med gatlingkanonen att bli häftigt. Lösningen fick bli att göra den pintle-mounted istället. Den ser inte lika twin-linked ut som reglerna säger att den är, men rule of cool, eller hur? Jag tänkte pilla dit en skyddsplåt och ett gigantiskt ammunitionsbälte också, dumt att få slut på ammo när man plöjer orker!

Bild
Länk

Hur fungerar turrets, förresten? är det 360 grader bara det är en turret, eller gäller hur det går att vrida den? tauroxens turret har en asdum blind spot på omkring 135 grader på högersidan.

Skriv svar