Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Gillar terminators...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Snyggt som alltid! Är väldigt imponerad av hur du lyckas få washes att lira så bra över hela modellen. Själv blir det mest bara fläcksjukan när jag försöker så jag sitter och målar washen i skrevor. Behöver kanske inte nämna att det är hyfsat tidskrävande 
-
Elevatorlake
Då blir du säkert inte glad av att höra att det tog typ 1 minut per modell att washaNurgle skrev:Snyggt som alltid! Är väldigt imponerad av hur du lyckas få washes att lira så bra över hela modellen. Själv blir det mest bara fläcksjukan när jag försöker så jag sitter och målar washen i skrevor. Behöver kanske inte nämna att det är hyfsat tidskrävande
Desto gladare blir du säkert av att det är snorenkelt
Vill du finlira kan du låta det bli ett lite tjockare lager i skarvar och runt nitar, om du inte tänkt lägga på någon mer wash efteråt.
Det kan ju vara värt att poängtera att det här är inte en wash för att simulera skugga utan det är en wash som fungerar som ett filter. Den blendar ihop färgerna lite, tar ned alla nyanserna lite så den blir lite mörkare och ger färgen samtidigt lite nyansskiftningar så att den inte ser så ny och fräsch ut som den gör annars. Den ser helt enkelt lite naturligt sliten ut. Det går att köra färgspecifika filter också, typ en lite mörkare blå wash för blått, men jag gillar den här eftersom den slår två flugar i en smäll då den funkar som filter och smutsar ned modellen lite.
Ska man washa för att skugga så tar det tid och är så tråkigt att jag inte gör det
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Är det deras dip eller washar du använder?
Vox Novus - Nyheter, intervjuer och reportage från 40K-Sverige - http://voxnovus.wordpress.com
-
Elevatorlake
Jag kör washer, har inte provat dipparna.Olof skrev:Är det deras dip eller washar du använder?
Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
Tack för tipsen - jättebra
Har ju tyvärr påbörjat ett spår som är oändligt tidskrävande. Men vore najse om det gick att styra över till detta. Så jag är mest glad att det faktiskt är görbart på kortare tid. Även om det inte är jag just nu så betyder det inte att det kan bli så 
Ska testa på nån provmodell så jag inte sabbar de befintliga.
Snygga terminators! :)
Måste vara bra många smurfar som fick offras för dessa fem va? (=
Låter otäckt enkelt washa som ni beskriver, hmmmmmm.... =D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?
-
Elevatorlake
Kör du airbrush eller penselmålar du?Nurgle skrev:Tack för tipsen - jättebraHar ju tyvärr påbörjat ett spår som är oändligt tidskrävande. Men vore najse om det gick att styra över till detta. Så jag är mest glad att det faktiskt är görbart på kortare tid. Även om det inte är jag just nu så betyder det inte att det kan bli så
-
Elevatorlake
Tack och kul att du gillar de!Leffegnu skrev:Snygga terminators!
-
Elevatorlake
Sådär, la på en ak interactives streaking grime som sista wash. Det enda abret just nu är att jag körde vallejo gloss varnish innan jag la på washen och den är så j*kla blank att efter fem lager mattlack är de fortfarande halvblanka. Någon som har något tips? Är det bara att fortsätta lägga mattlack? Jag tycker inte de blivit så mycket mattare efter kanske det andra lagret.
I övrigt är jag nöjd med mina första fulmentarus. Bara baserna kvar. Och fem till att måla...

I övrigt är jag nöjd med mina första fulmentarus. Bara baserna kvar. Och fem till att måla...