Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
-
Elevatorlake
Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby
har ägnat helgen åt att måla något helt annat än smurfar, nämligen mitt första blood bowl-lag: The Bashington Greenskinz! 

Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets
Inte alls illa för en enda helg. Ser riktigt grymma ut
Men farligt med diversifiering, det kan bli hur mycket plast som helst då 
Brutala bjässar, de där orcherna. De är rätt lika men man lär sig snart att se skillnad på dem, men som en början hade nog något tilldragande på blitzersarnas tofsar kunnat vara en idé. Snyggt gjort med den tilltufsade spelplanen på basen.
Plague Marines
Najs!
Har fortfarande inte fått tummen ur och köpt nya boxen, men nu blev man ju sugen...
Har fortfarande inte fått tummen ur och köpt nya boxen, men nu blev man ju sugen...
-
Elevatorlake
Det är livsfarligt men jag tänkte i min enfald att nu har jag ju ett lag att spela med, kanske det räcker så...Nurgle skrev:Inte alls illa för en enda helg. Ser riktigt grymma utMen farligt med diversifiering, det kan bli hur mycket plast som helst då
De är väldigt lika men jag har redan lärt mig att se skillnad på de. Jag har medvetet inte lagt så mycket tid på detaljer utan ville bara ha något som ser bra ut på en armlängds håll. Funderade på att måla tofsarna i någon lite mer bombastisk färg men samtidigt gillar jag hur det svarta fungerar som accent till de andra mörka färgerna. Nåja, skulle jag ändra mig går de ju att måla om i efterhand.Glom skrev:Brutala bjässar, de där orcherna. De är rätt lika men man lär sig snart att se skillnad på dem, men som en början hade nog något tilldragande på blitzersarnas tofsar kunnat vara en idé. Snyggt gjort med den tilltufsade spelplanen på basen.
TackarIsmeno skrev:Najs!
-
Elevatorlake
Inte så sexigt men det måste göras; lagt en massa grundfärg idag på lite ironjawz och ett gäng smurfar 

Leffegnu skrev:Haha säg inte så, en har inte råd med fler projekt :p
joo..... det är bara att....."börja litet" det här räcket nog som en ZM armé....
http://icantpaint40k.blogspot.se/
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor
See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.
Hydra dominatus
For the emperor
Jag måste verkligen hålla med om att det är bland den bästa "djupa" Ultramarines färgen jag sett. Speciellt med vinklarna på din leviathan. Har bara sett liknande med lite eidolon clear innan Calth blue,
F'ck, vad skall jag nu häckla för legion?
http://icantpaint40k.blogspot.se/
Hydra dominatus
For the emperor
Hydra dominatus
For the emperor
-
Elevatorlake
sefiii skrev:Jag måste verkligen hålla med om att det är bland den bästa "djupa" Ultramarines färgen jag sett. Speciellt med vinklarna på din leviathan. Har bara sett liknande med lite eidolon clear innan Calth blue,
Kul att du gillar den
-
Elevatorlake
Arbetet med leviathan fortskrider. Vädringen är nästan klar, är väl bara lite rök, matt varnish och sedan lite blod och olja som ska till på den.