Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Elevatorlake

Re: Elevatorlakes stora tråd om sin miniatyrhobby

Inlägg av Elevatorlake »

har ägnat helgen åt att måla något helt annat än smurfar, nämligen mitt första blood bowl-lag: The Bashington Greenskinz! :)

Bild
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Inte alls illa för en enda helg. Ser riktigt grymma ut :) Men farligt med diversifiering, det kan bli hur mycket plast som helst då ;)

Användarvisningsbild
Glom

Inlägg av Glom »

Brutala bjässar, de där orcherna. De är rätt lika men man lär sig snart att se skillnad på dem, men som en början hade nog något tilldragande på blitzersarnas tofsar kunnat vara en idé. Snyggt gjort med den tilltufsade spelplanen på basen.
Plague Marines

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Najs!
Har fortfarande inte fått tummen ur och köpt nya boxen, men nu blev man ju sugen...

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Nurgle skrev:Inte alls illa för en enda helg. Ser riktigt grymma ut :) Men farligt med diversifiering, det kan bli hur mycket plast som helst då ;)
Det är livsfarligt men jag tänkte i min enfald att nu har jag ju ett lag att spela med, kanske det räcker så... :)

Glom skrev:Brutala bjässar, de där orcherna. De är rätt lika men man lär sig snart att se skillnad på dem, men som en början hade nog något tilldragande på blitzersarnas tofsar kunnat vara en idé. Snyggt gjort med den tilltufsade spelplanen på basen.
De är väldigt lika men jag har redan lärt mig att se skillnad på de. Jag har medvetet inte lagt så mycket tid på detaljer utan ville bara ha något som ser bra ut på en armlängds håll. Funderade på att måla tofsarna i någon lite mer bombastisk färg men samtidigt gillar jag hur det svarta fungerar som accent till de andra mörka färgerna. Nåja, skulle jag ändra mig går de ju att måla om i efterhand.

Ismeno skrev:Najs!
Har fortfarande inte fått tummen ur och köpt nya boxen, men nu blev man ju sugen...
Tackar :) Jag kan inte annat än rekommendera boxen, modellerna är grymma! De har i stort sett bara portat över ironjawz från aos till blood bowl vilket passar mig utmärkt eftersom jag älskar ironjawzmodellerna.

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Inte så sexigt men det måste göras; lagt en massa grundfärg idag på lite ironjawz och ett gäng smurfar :)

Bild

sefiii

Inlägg av sefiii »

Leffegnu skrev:Haha säg inte så, en har inte råd med fler projekt :p

joo..... det är bara att....."börja litet" det här räcket nog som en ZM armé....
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

sefiii

Inlägg av sefiii »

Jag måste verkligen hålla med om att det är bland den bästa "djupa" Ultramarines färgen jag sett. Speciellt med vinklarna på din leviathan. Har bara sett liknande med lite eidolon clear innan Calth blue,

F'ck, vad skall jag nu häckla för legion?
http://icantpaint40k.blogspot.se/

See me try to play Dark Eldar-Chaos space marines-and Chaos daemons. And paint...oh god how i try.

Now also with Alpha legion 30k- 40k across century, always loyal.
Hydra dominatus
For the emperor

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

sefiii skrev:Jag måste verkligen hålla med om att det är bland den bästa "djupa" Ultramarines färgen jag sett. Speciellt med vinklarna på din leviathan. Har bara sett liknande med lite eidolon clear innan Calth blue,

F'ck, vad skall jag nu häckla för legion?

Kul att du gillar den :) Det är som sagt FWs recept så jag kan inte ta åt mig äran för det :)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Arbetet med leviathan fortskrider. Vädringen är nästan klar, är väl bara lite rök, matt varnish och sedan lite blod och olja som ska till på den.

Bild

Bild

Bild

Skriv svar