Black Library Live 2016

Allmänna diskussioner om Warhammer 40,000
Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av Knaperstekt »

Så jäkla ball att läsa om detta. Jag och min son fick en resa till Nottigham i julklapp, så vi är på gång i februari.
Men det är alltså bara FW blisters som finns där?
Det var ju lite synd då jag ville browsa runt lite och fånga upp något stort :)
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av stormshaft »

Knaperstekt skrev:Så jäkla ball att läsa om detta. Jag och min son fick en resa till Nottigham i julklapp, så vi är på gång i februari.
Men det är alltså bara FW blisters som finns där?
Det var ju lite synd då jag ville browsa runt lite och fånga upp något stort :)
Ah, så coolt. :) ingen dålig julklapp! :) det går säkert att kontakta FW och beställa större grejor. Men annars var det bara böckerna, färger, blisters och det allra senaste.

Ha en trevlig resa. :) ta gärna bilder och släng upp här i tråden sen. :)

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av Knaperstekt »

Kontakta FW vore nog en bra idé.
Jag har läst nåt om att beställa innan 2pm och få det upphämtat under dagen. Första dagen så kommer vi missa 2pm, pga av tåg och allt.

Apropå tåg, vad för tjänst (websida?) använde ni er av? Det är tåget från London till Nottingham vi ska få tag i just nu, sen är allt klart. :)
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av stormshaft »

Frågade en kille som jobbar i butikerna på WW, han skrev att det går bra att lägga en order hos FW som man hämtar i butiken sen. :) Om man hör med dem några dagar innan man åker så det kan finnas på plats när man anländer så är de säkert flexibla. Deras kundtjänst är väldigt hjälpsam. :)

Gällande tåg bokade vi via Trainline, gick smidigt som tusan, betalar med kortet här hemma och sen stoppar du in kortet i en av deras maskiner på plats och skriver ut biljetterna där.

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av Knaperstekt »

Ah toppen!
Vi kommer spendera 2 dagar där, så browsa och beställa dag 1, hämta hårda paket dag 2. ;)

Vi kollade just på Trainline och det verkade smidigt. Då kör vi på det. Tusen tack för hjälpen!
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av stormshaft »

Knaperstekt skrev:Ah toppen!
Vi kommer spendera 2 dagar där, så browsa och beställa dag 1, hämta hårda paket dag 2. ;)

Vi kollade just på Trainline och det verkade smidigt. Då kör vi på det. Tusen tack för hjälpen!
Inga problem. :) Ett annat tips när ni kommer till Nottingham är att ta en taxi till WW, det är en bit att promenera från stationen. Där ska tydligen gå någon slags spårvagn också men vi chansade inte. Kostade inte många pund heller.

Som sagt, ta gärna bilder och släng upp här så man får upp suget ännu mer att åka dit snart igen. :)

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av Knaperstekt »

Nyss hemkommen från Warhammer World.

Jag var grymt imponerad av allt. :) Personal, butiker och utbud. Jag tycker det var underbart att varenda liten figur de säljer var ihoplimmad och uppställd (ej målad), så man kunde se detaljer och jämföra storlekar osv.
Maten gick ner, jag hade en Build your own burger dag 1, och Bugman's burger dag 2. Båda med världens godaste Curly Fries! Runt £7.50.
Dag 1 gick mest åt utsälnningen och kolla vad man ska köpa under dag 2. :)

Om man bortser från Forge World, så var inte de exklusiva sakerna så himla kul. Jag köpte bara musiken från utställningen.
Forge World hade ju desto mer. T.om. ett huvud till Warlord Titan.
Jag åkte dit och trodde jag skulle köpa på mig Nurgleprylar, men det blev mest Mechanicum :D

Vi bodde i centrala Nottingham, ca £6 med taxi till WW. Vi åkte spårvagn hem på kvällen.

Jag har lagt upp närmare 100 bilder här, det är bara att browsa runt.
En del bilder är referensbilder för mig själv, så allt är relativt osorterat.
http://imgur.com/a/oI9tA

De hade en riktigt schysst fight mellan Tau och Mechanicum precis på slutet.
Bild

Slängde upp en film för att visa storleken på ett diorama... det är verkligen inte det största dom hade där :)
https://www.youtube.com/watch?v=He2JMLfcOIE

Vad kom vi hem med från Warhammer World då?
Bild
Påsarna innehåller Tau Remoras och Questoris Knight-Styrix. I svarta lådan ligger Khârn the Bloody.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Användarvisningsbild
stormshaft
Inlägg: 491
Blev medlem: 25 nov 2011, 23:11
Ort: Malmö

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av stormshaft »

Sjukt härliga bilder. :D
Kul att se grejorna igen, ser fram emot att åka igen i höst. :) Det där Kill-team spelbordet är verkligen helt sjukt (det fanns inte när vi var där), och Prospero-montern var tom, så den vill jag också bevittna. :)

Hur tog ni er till Nottingham om man får fråga? Och vad tyckte din son? :)

Användarvisningsbild
Knaperstekt
Inlägg: 104
Blev medlem: 31 maj 2016, 09:11
Ort: Göteborg

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av Knaperstekt »

Ja det spelbordet hade dom plockat den andra dagen. Jag tror man kollar på hemsidan och bokar bordet, så bär (rullar?) dom fram det.
Jag antar att Prosperomontern dök upp lagom till Prosperoboxen släpptes. Vi hade ju tur att få se The Pilgrym montern då sista chansen att se den är i morgon.

Min son, 8 år, var sjukt imponerad. Hela upplevelsen med Nottingham, men mest Warhammer World såklart. Hans ögon när han såg första riktigt stora dioramat glömmer man inte :)

Han fick upp ögonen för Tau och köpte på sig lite gubbar. Han var dock inte lika intresserad av FW-grejjerna.
När vi åkte hem på eftermiddagen från WW så ville han till Games Workshopbutiken inne i Nottingham (5min från hotellet), och fortsätta kolla.
Men bäst för honom var ju att se alla gubbar uppställda, så han kunde jämföra lådan med gubbarna i montern.
Bugmans betyg från en 8-åring får 5 curly fries av 5 möjliga.

Resan dit....
Vi åkte Göteborg - London Gatwick (2h). Gatwick Express till Victoria (20-30 min). Sen var det tuben till St Pancras (5 min) och därifrån direkt upp till Nottingham (1h 40min).
Det verkar bökigt, men resan upp var hur smidig som helst. Köpte Open return tickets på allt så man kunde vända hemåt när som helst.

Hemresan var värre.
Vi tänkte kolla lite i London innan vi flög hem, så första tåget hem vi kunde ta var 10:05. 09:50 blev det ett luftledningsras, och tåget inställt.
10:10-tåget till Birmingham. Detta tåget stannade säkert 15-20 gånger, pga nåt med spåren. Sen var det en olycka på en järnvägsbro med ambulanser och poliser.
När vi kommer in till Birmingham (12:15) ser vi att 12:14-tåget till London är försenat och vi chansar att hinna med. 30 minuter senare så säger dom att nej.. Stormen Doris serru.. vi har grejjer som blåst på och virat in sig i ledningarna. Ett par timmar senare springer vi mot första tåget ut mot London (Euston). Nu börjar vi få bråttom att hinna med planet hem!
Tåget rullar i max 50mph pga av Doris... det tar 2h 30min nånting... och vi rusar mot tuben för att hinna in till Victoria.

Då har dom stängt tuben på Euston stationen och säger till oss att gå till King's Cross.
Doris har nu drabbat sjukt massa människor och det börjar bli smått kaotiskt.
Men vi kommer fram till King's Cross... och då hör vi BEE BOOO BEE BOOO... de utrymmer alla tunnelbanestationer...
Tusentals människor väller upp ur marken och ut på gatorna för det är fysiskt omöjligt att få plats. Bussar och bilar blir stillastående.
Och jag ger upp.
Får ringa hem och be frugan boka boende och nytt flyg hem... 19:30ish var vi till slut vid Victoria, dvs precis då vårt plan lyfter...
20:05 checkar jag in på vårt nya hotell och vi går och letar upp en bra restaurang. :)
12:30 dagen efter var vi hemma i Göteborg igen :)
En fantastisk resa som kunde fått ett bättre avslut... Nästa gång kanske vi siktar på Birmingham som bas. Men vi trivdes som tusan i Nottingham, dock så stänger allting klockan 18:00 så efter det så blir det typ bara middag, pub och Tescos.
Hobby resolution 2018: +++Måla två knights och ställa upp på Armies on Parade+++

Elevatorlake
Inlägg: 2793
Blev medlem: 13 jul 2014, 12:17
Ort: Umeå

Re: Black Library Live 2016

Inlägg av Elevatorlake »

Wow, vilka bilder! Sådan kreativitet det finns hos de som jobbar på ww!

Kul att du bemödade dig med att ta bilder också, det var några dioraman jag inte sett bilder på tidigare och många av de andra tröttnar jag aldrig på att se på :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Skriv svar