Ja det spelbordet hade dom plockat den andra dagen. Jag tror man kollar på hemsidan och bokar bordet, så bär (rullar?) dom fram det.
Jag antar att Prosperomontern dök upp lagom till Prosperoboxen släpptes. Vi hade ju tur att få se The Pilgrym montern då sista chansen att se den är i morgon.
Min son, 8 år, var sjukt imponerad. Hela upplevelsen med Nottingham, men mest Warhammer World såklart. Hans ögon när han såg första riktigt stora dioramat glömmer man inte
Han fick upp ögonen för Tau och köpte på sig lite gubbar. Han var dock inte lika intresserad av FW-grejjerna.
När vi åkte hem på eftermiddagen från WW så ville han till Games Workshopbutiken inne i Nottingham (5min från hotellet), och fortsätta kolla.
Men bäst för honom var ju att se alla gubbar uppställda, så han kunde jämföra lådan med gubbarna i montern.
Bugmans betyg från en 8-åring får 5 curly fries av 5 möjliga.
Resan dit....
Vi åkte Göteborg - London Gatwick (2h). Gatwick Express till Victoria (20-30 min). Sen var det tuben till St Pancras (5 min) och därifrån direkt upp till Nottingham (1h 40min).
Det verkar bökigt, men resan upp var hur smidig som helst. Köpte Open return tickets på allt så man kunde vända hemåt när som helst.
Hemresan var värre.
Vi tänkte kolla lite i London innan vi flög hem, så första tåget hem vi kunde ta var 10:05. 09:50 blev det ett luftledningsras, och tåget inställt.
10:10-tåget till Birmingham. Detta tåget stannade säkert 15-20 gånger, pga nåt med spåren. Sen var det en olycka på en järnvägsbro med ambulanser och poliser.
När vi kommer in till Birmingham (12:15) ser vi att 12:14-tåget till London är försenat och vi chansar att hinna med. 30 minuter senare så säger dom att nej.. Stormen Doris serru.. vi har grejjer som blåst på och virat in sig i ledningarna. Ett par timmar senare springer vi mot första tåget ut mot London (Euston). Nu börjar vi få bråttom att hinna med planet hem!
Tåget rullar i max 50mph pga av Doris... det tar 2h 30min nånting... och vi rusar mot tuben för att hinna in till Victoria.
Då har dom stängt tuben på Euston stationen och säger till oss att gå till King's Cross.
Doris har nu drabbat sjukt massa människor och det börjar bli smått kaotiskt.
Men vi kommer fram till King's Cross... och då hör vi BEE BOOO BEE BOOO... de utrymmer alla tunnelbanestationer...
Tusentals människor väller upp ur marken och ut på gatorna för det är fysiskt omöjligt att få plats. Bussar och bilar blir stillastående.
Och jag ger upp.
Får ringa hem och be frugan boka boende och nytt flyg hem... 19:30ish var vi till slut vid Victoria, dvs precis då vårt plan lyfter...
20:05 checkar jag in på vårt nya hotell och vi går och letar upp en bra restaurang.

12:30 dagen efter var vi hemma i Göteborg igen

En fantastisk resa som kunde fått ett bättre avslut... Nästa gång kanske vi siktar på Birmingham som bas. Men vi trivdes som tusan i Nottingham, dock så stänger allting klockan 18:00 så efter det så blir det typ bara middag, pub och Tescos.