Orks

Moderator: Kompmallsansvariga

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Re: Orks

Inlägg av Zurken »

Jo det förstår jag. Men det kanske är värt att t.ex. ge allt som är bra i trukk några extra minus om det finns en trukk med i listan och sen höja kompen på trukken. Kanske är för mycket möda för för lite vinning, vad vet jag?
Alexander Merinen

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Jag är inte så insatt i orkkompen, men det låter ganska konstigt med -10 för en enhet boys i trukk. Jämför man vad man kan få i andra kodexar för samma minus känns det onekligen orättvist.
Jag har nog aldrig spelat en arme som inte skulle bli glad om det stod mer än 5 trukkar på motståndrens sida.
Men, tyvärr har jag inget förslag på hur mallen skall ändras.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

sourpus

Inlägg av sourpus »

Som vanligt agerar jag jävulens advokat, och är av en annan åsikt. :roll:
-10 (vilket för övrigt enligt min matte (se nedan) blir -9) för en enhet som kan åka 12" och sen hoppa ur (eller kan man hoppa ur om man åker 13 med red paint job?) OCH assaulta med en power-klaw.. för mig låter det ganska najs...

Som herr lampén belyser är det dessutom svårt att ändra, om man ser till delarna.
-3 power-klaw -> sjukt värt det.
-1 bosspole -> slå om leadership? klart värt ett minus.
-3 trukk -> samma som en rhino, så det är väl inte så mycket att diskutera.
-2 för uniten. ja, varför inte?
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Minusen i det fallet är ju egentligen inte för trukken utan för enheten. Det man möjligen kan diskutera är om powerklaw (och kanske bosspole) borde ge lite mindre minus i små enheter. Säg att en powerklaw ger -2 för enheter på 10 orker, -3 för enheter med 11-20 orker och -4 för enheter med 21+ orker.

Men trukkminuset på -3 är väl som sagt inte så mycket att snacka om i sig. Det är en bra transport.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Mortarion skrev:...Det man möjligen kan diskutera är om powerklaw (och kanske bosspole) borde ge lite mindre minus i små enheter. Säg att en powerklaw ger -2 för enheter på 10 orker, -3 för enheter med 11-20 orker och -4 för enheter med 21+ orker.
Låter vettigt tcker jag
En bild säger mer än 1000 kaniner

sourpus

Inlägg av sourpus »

Instämmer.
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.

GusMorgan

Inlägg av GusMorgan »

Under Kompet för Kustom Forcefield; Är det -1 för varje Separat Killa Kan eller är det -1 för varje unit?

och vad betyder detta:

"Vehicles (each unit of vehicles except killa kans counts as one vehicle)"

Betyder det att Killa Kanz inte räknas in under vehicle minus ? eller räknas varje Killa Kan som ett separat vehicle?

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

GusMorgan skrev:Under Kompet för Kustom Forcefield; Är det -1 för varje Separat Killa Kan eller är det -1 för varje unit?

och vad betyder detta:

Betyder det att Killa Kanz inte räknas in under vehicle minus ? eller räknas varje Killa Kan som ett separat vehicle?
Det betyder att varje kanna i enheten räknas som ett fordon på vehicle minus

ang KFF så antar jag att det är för varje separat Killa Kan

GusMorgan

Inlägg av GusMorgan »

Skulliz skrev:
GusMorgan skrev:Under Kompet för Kustom Forcefield; Är det -1 för varje Separat Killa Kan eller är det -1 för varje unit?

och vad betyder detta:

Det betyder att varje kanna i enheten räknas som ett fordon på vehicle minus

ang KFF så antar jag att det är för varje separat Killa Kan
ok :) Aj då blir det svårt.

Booogeyman

Inlägg av Booogeyman »

Blev Tankbusta bra helt plötsligt?
Eftersom + försvann.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"

Skriv svar