Orks
Moderator: Kompmallsansvariga
Re: Orks
Jo det förstår jag. Men det kanske är värt att t.ex. ge allt som är bra i trukk några extra minus om det finns en trukk med i listan och sen höja kompen på trukken. Kanske är för mycket möda för för lite vinning, vad vet jag?
Alexander Merinen
-
Gonka Koff
Jag är inte så insatt i orkkompen, men det låter ganska konstigt med -10 för en enhet boys i trukk. Jämför man vad man kan få i andra kodexar för samma minus känns det onekligen orättvist.
Jag har nog aldrig spelat en arme som inte skulle bli glad om det stod mer än 5 trukkar på motståndrens sida.
Men, tyvärr har jag inget förslag på hur mallen skall ändras.
Jag har nog aldrig spelat en arme som inte skulle bli glad om det stod mer än 5 trukkar på motståndrens sida.
Men, tyvärr har jag inget förslag på hur mallen skall ändras.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham
Som vanligt agerar jag jävulens advokat, och är av en annan åsikt.
-10 (vilket för övrigt enligt min matte (se nedan) blir -9) för en enhet som kan åka 12" och sen hoppa ur (eller kan man hoppa ur om man åker 13 med red paint job?) OCH assaulta med en power-klaw.. för mig låter det ganska najs...
Som herr lampén belyser är det dessutom svårt att ändra, om man ser till delarna.
-3 power-klaw -> sjukt värt det.
-1 bosspole -> slå om leadership? klart värt ett minus.
-3 trukk -> samma som en rhino, så det är väl inte så mycket att diskutera.
-2 för uniten. ja, varför inte?
-10 (vilket för övrigt enligt min matte (se nedan) blir -9) för en enhet som kan åka 12" och sen hoppa ur (eller kan man hoppa ur om man åker 13 med red paint job?) OCH assaulta med en power-klaw.. för mig låter det ganska najs...
Som herr lampén belyser är det dessutom svårt att ändra, om man ser till delarna.
-3 power-klaw -> sjukt värt det.
-1 bosspole -> slå om leadership? klart värt ett minus.
-3 trukk -> samma som en rhino, så det är väl inte så mycket att diskutera.
-2 för uniten. ja, varför inte?
12% av svenskarna skulle inte acceptera att en invandrare från en annan del av världen giftes in i familjen (källa: DN 2010-08-03). Dessa 12% är inte välkomna i mitt Sverige.
Minusen i det fallet är ju egentligen inte för trukken utan för enheten. Det man möjligen kan diskutera är om powerklaw (och kanske bosspole) borde ge lite mindre minus i små enheter. Säg att en powerklaw ger -2 för enheter på 10 orker, -3 för enheter med 11-20 orker och -4 för enheter med 21+ orker.
Men trukkminuset på -3 är väl som sagt inte så mycket att snacka om i sig. Det är en bra transport.
Men trukkminuset på -3 är väl som sagt inte så mycket att snacka om i sig. Det är en bra transport.
Låter vettigt tcker jagMortarion skrev:...Det man möjligen kan diskutera är om powerklaw (och kanske bosspole) borde ge lite mindre minus i små enheter. Säg att en powerklaw ger -2 för enheter på 10 orker, -3 för enheter med 11-20 orker och -4 för enheter med 21+ orker.
En bild säger mer än 1000 kaniner
Under Kompet för Kustom Forcefield; Är det -1 för varje Separat Killa Kan eller är det -1 för varje unit?
och vad betyder detta:
"Vehicles (each unit of vehicles except killa kans counts as one vehicle)"
Betyder det att Killa Kanz inte räknas in under vehicle minus ? eller räknas varje Killa Kan som ett separat vehicle?
och vad betyder detta:
Betyder det att Killa Kanz inte räknas in under vehicle minus ? eller räknas varje Killa Kan som ett separat vehicle?
Det betyder att varje kanna i enheten räknas som ett fordon på vehicle minusGusMorgan skrev:Under Kompet för Kustom Forcefield; Är det -1 för varje Separat Killa Kan eller är det -1 för varje unit?
och vad betyder detta:
ang KFF så antar jag att det är för varje separat Killa Kan
okSkulliz skrev:Det betyder att varje kanna i enheten räknas som ett fordon på vehicle minusGusMorgan skrev:Under Kompet för Kustom Forcefield; Är det -1 för varje Separat Killa Kan eller är det -1 för varje unit?
och vad betyder detta:
ang KFF så antar jag att det är för varje separat Killa Kan
-
Booogeyman
Blev Tankbusta bra helt plötsligt?
Eftersom + försvann.
Eftersom + försvann.
"Make sure you find out what your opponent wants from the game, before you start. If he wants a close fought, balanced game and you pound him into the ground with a beardy army, he won't want to play you again.
Have you really won?"
Have you really won?"