Ja, jo, det var dåligt formulerat av mej. Jag vet att du inte sa att de skulle ha extra minus, jag ville bara lägga fram mitt argument för att de är en ytterst ostabil AT-enhet och därmed förtydliga att jag inte ville se några extra minus på dem. Att du tog upp dom gjorde det bara till en enkel post att citera som referensmaterial.Yautja skrev:Yarrgh... och aldrig påstod jag att de skulle ha extra minus någonstans. Scourges exemplet var ju vara för att plocka fram att Dark Eldar hade anti tank kapacitet. Jag brukar ha anti tank kapacitet i varje unit i mina listor och det har funkat ganska hyffsat hitills (Även fast man varit bortskämd tidigare som marine spelare med Typhoon, Melta och missile launcher spam). Det finns gott om anti tank, men det är inte point and click anti tank.Falkman skrev:Och absolut, min kommentar var bara angående Yautjas förslag angående en deepande suicide squad, då jag anser att det inte är speciellt bra och inte nåt dom ska få extra minus för.
Det var alltså en del av att Dark Lance Ravagern skulle vara så mycket bättre för att resten av armén inte har något anti tank vilket jag tycker är fel. Men jag köper att en Dark Lance Ravager är ett av de stabilare choicen
Dock så är de hyggligt bra med Haywire blasters och deployade normalt, då de iaf kan hålla sig utanför assault-räckvidd, vilket blir svårt om man ger dem Heat lances.
Tycker faktiskt att det är lite konstigt att de har samma minus för Heat lances som de har för alla andra vapen, då just Heat lances känns som ett mycket sämre val än de övriga, på grund av de extrema risker du måste utsätta enheten för om du vill kunna nyttja Heat lances optimalt.