kommer på fem saker just nu, men de är säkert fler...Jacke skrev:nån skum DE pryl med mera.
Blood Angels
Moderator: Kompmallsansvariga
- speedfreek
Re: Blood Angels
Men då är det ju lugnt, det finns 5 saker som kan döda honom!
(PS. Jag struntar egentligen i hans komp. -15 eller -25 känns som att det inte spelar så stor roll, vill folk ha med honom så kommer de att ha det oavsett vad kompen hamnar på.)
(PS. Jag struntar egentligen i hans komp. -15 eller -25 känns som att det inte spelar så stor roll, vill folk ha med honom så kommer de att ha det oavsett vad kompen hamnar på.)
- Jimmy Johansson
Visst, LC och force weapon skulle ju kunna vara bra mot honom. Dock hinner ju mephiston slå ihjäl det som bär på dessa vapen innan man ens får slå.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte![]()
Poängen är inte att Mephiston är odödlig. Det är klart att det går att ha ihjäl honom, och det finns massa sätt att göra det. Poängen är att han är väldigt prisvärd och att motståndaren måste offra betydligt mer än vad Mephiston kostar för att döda honom.
Poängen är väl att all den tunga ap elden i skytte sugs av Meffe och det hårdaste i närstrids väg för den delen vilket ger resten av armén lite andrum. Samma sak med The Sang antar jag..
Skulle säga tvärtom, Sanguinor skjuter man ned med lasguns och bolters eftersom han har så dålig T(lite oflyt med saven så dör en 275p modell). Saker med 3+ invo känns rätt ovärt att skjuta låg AP vapen på.Joey_Boy skrev:Poängen är väl att all den tunga ap elden i skytte sugs av Meffe och det hårdaste i närstrids väg för den delen vilket ger resten av armén lite andrum. Samma sak med The Sang antar jag..
Jag är inte helt med på vad DC (utan JP) kostar nu i komp med 6.2. Misstänker att det är +- 0 i grund och minus för hela squaden om det är chappar, raiders och fåglar och inte per gubbe?
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Kompen på dreads är sjukt rörig numera. Skulle inte varje dread bara kunna få sitt eget entry? Nu är det hopplöst svårt att få en överblick över vad dom kompar. Annars ser det bra ut.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Det skulle man kunna göra, 6.2.1 kanske kommer.DHettNeck skrev:Kompen på dreads är sjukt rörig numera. Skulle inte varje dread bara kunna få sitt eget entry? Nu är det hopplöst svårt att få en överblick över vad dom kompar. Annars ser det bra ut.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"
- theWatchman