Dock är, såsom jag har förstått det, tanken att man i första hand skall möta arméer med liknande komp. Så komp 0-listan kommer antagligen inte att få möta komp 85-listor.
Och tills sist... Orkerna är inte för hårt kompade i den här mallen. Med tanke på hur många som varit inblandade med synpunkter så skulle jag säga att de har hyggligt rättvis komp. Visst, mallen kommer antagligen att behöva justeras lite efter turneringen, men så kommer det att vara för alla arméer.
(Och jag spelar för övrigt orker själv, och kommer att göra det även på Sydcon.)
Gascogne skrev:Så jag får 1.5 poäng för jag vinner och han får 18.5 poäng för han förlorar.Gonka Koff skrev:Min komp ligger på 0?Gascogne skrev:Det du säger om att det inte skulle vara kul att spela turnering om man har låg komp har jag litet svårt att förstå. Varför är det mindre roligt att spela med en lågt kompad lista?
Ta kan ett räkne exempel med min kompis som har komp 83 med sina Ultra Marines.
(en kompis till räknade ut detta åt mig eftersom jag är helt ny till komp poäng)10 +/- (kompskillnaden/2)
så om vi det här fallet räknar som på sydcon blir (kompen/5):
komp 83/5 = 17
komp 0 = 0
om orkspelaren vinner så blir kompen för slaget:
10 +/- (0-17)/2
så orkspelaren får 10 +(-8,5) = 1,5
marine spelaren borde således få 10 -(-8,5) = 18,5
spelar iofs ingen roll vem som vinner, kompskillnadspoängen är en matematisk formel, utan hänsyn till vem som faktiskt vinner slaget.
Orks har mycket minus på alla deras enheter och tar man stora enheter så får man även minus där, så det blir kaka på kaka.