Därför det går inte att välja fritt om du måste maximera antalet modeller. Sekunden du väljer 1 utav 30 figurer fel kommer du inte maximera antalet modeller. Så väljer du fritt maximerar du antagligen rätt sällan antalet modeller.Jag förstår inte riktigt hur du resonerar Egge med att du inte har nått val i vilka modeller du får flytta?
No holding back verkar vara en "anda" man skall tolka reglerna på. Om fienden har en modell i skog och en utanför och du måste charga den i skogen på grund utav no holding back och du inte får välja att flytta en annan modell att ställa i vägen så kanske ingen kommer in i närstrid. Så där betyder no holding back = 0 modeller som slåss istället för _samtliga_ i enheten.
Om jag har en enhet utspridd och ställer upp en kille precis två tum från någon som är i bas till bas och sedan sätter de bakom inom 2" från honom så kan fienden komma att pile:a in mot den modellen som gör att hela min enhet slår men om jag kör no holding back så kommer kanske hälften få slå för den modellen har flyttat för långt fram för flera modeller i min enhet.
No holding back maximerar inte antalet modeller. Får du välja vilken ordning du flyttar maximerar du väldigt ofta aldrig dina modeller. Följer du punktlistan så väljer du om du vill göra det eller inte. Om du är duktig nog. Med andra ord. Om no holding back är viktigt för dig så flytta då enligt punktlistan när du flyttar in och gör allt för att maximera dina modeller. Så länge du inte gnäller på att motståndaren flyttar enligt punktlistan som GW säger är sättet man flyttar på för att maximera antalet modeller det så är saken lungt.