Tack på förhand
Eldar färgshema val
-
WarriorsOfTheLight
Eldar färgshema val
Tja! Efter ett ganska långt uppbehåll när jag inte har gjorta annat än byggt ihop dire avangers och en halvfärdig wraithlord har jag tänkt mycket på hur jag ska måla mina eldar och jag tror jag har kommit fram till något: Mest röd(förmodligen blood red) med guld och vit till. Gemsen ska nog vara blåa. Kan detta bli bra? Inga färger är inhandlade men ska göra det väldigt snart.
Tack på förhand
!
Tack på förhand
"We make you look like grots"
Re: Eldar färgshema val
Låter bra. Jag skulle dock köra gröna stenar till rött, men det är jag det.WarriorsOfTheLight skrev:Tja! Efter ett ganska långt uppbehåll när jag inte har gjorta annat än byggt ihop dire avangers och en halvfärdig wraithlord har jag tänkt mycket på hur jag ska måla mina eldar och jag tror jag har kommit fram till något: Mest röd(förmodligen blood red) med guld och vit till. Gemsen ska nog vara blåa. Kan detta bli bra? Inga färger är inhandlade men ska göra det väldigt snart.
Tack på förhand!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.
Grön är ju komplementfärg till rött så om du väljer gröna stenar så kommer de att lysa fram mer, men jag tror nog blått kan bli snyggt om du använder en lite ljusare något turkos nyans. Mörkblått kommer nog inte se så bra ut dock.
Alexander Merinen
-
WarriorsOfTheLight
Mmm Kanske gröna stenar då men ser de bra ut annars?Zurken skrev:Grön är ju komplementfärg till rött så om du väljer gröna stenar så kommer de att lysa fram mer, men jag tror nog blått kan bli snyggt om du använder en lite ljusare något turkos nyans. Mörkblått kommer nog inte se så bra ut dock.

ja, rött och vitt med en släng av guld ser bra ut.
Go Gunners!
Ja' än't bittä'!
-
WarriorsOfTheLight
Haha Nice. Rekomenderar ni några speciella färger?(Vilken guld och vilken vit tycker ni jag ska använda?Halvar skrev:
ja, rött och vitt med en släng av guld ser bra ut.
Go Gunners!
-
Claimh_Solais
Kanske prova något mer unikt ? röda eldars är rätt vanligt och lite tråkigt i min mening
varför inte lila ?
eller kanske havs turkosa , orange skulle kanske men funka
varför inte lila ?
-
WarriorsOfTheLight
Jag har faktist börjat tänka i samma banor. Det blir lite för mycket saim-hann. Men problemet är att jag inte har några andra ideer, förutom kanske någon blekgul-desert färg med någon lite liknande färg till.Claimh_Solais skrev:Kanske prova något mer unikt ? röda eldars är rätt vanligt och lite tråkigt i min mening
varför inte lila ?
-
Claimh_Solais
Jo lättast är väl om du kör ett tema , blekgula eller (blechbone vita) eldars på öken baser skulle ju va snyggtWarriorsOfTheLight skrev:Jag har faktist börjat tänka i samma banor. Det blir lite för mycket saim-hann. Men problemet är att jag inte har några andra ideer, förutom kanske någon blekgul-desert färg med någon lite liknande färg till.Claimh_Solais skrev:Kanske prova något mer unikt ? röda eldars är rätt vanligt och lite tråkigt i min mening
varför inte lila ?
eller mörk mörk görna på lava baser skulle nog med va coolt
blir nog snyggt när allt har ett tema och inte ser allt för färgrant ut
-
WarriorsOfTheLight
Tack för tipset! Det där med tema gör det mycket lättare att välja. Jag har just svartsprejat mina modeller och ska gå till min GW och provmåla lite på onsdag.Claimh_Solais skrev:Jo lättast är väl om du kör ett tema , blekgula eller (blechbone vita) eldars på öken baser skulle ju va snyggtWarriorsOfTheLight skrev:Jag har faktist börjat tänka i samma banor. Det blir lite för mycket saim-hann. Men problemet är att jag inte har några andra ideer, förutom kanske någon blekgul-desert färg med någon lite liknande färg till.Claimh_Solais skrev:Kanske prova något mer unikt ? röda eldars är rätt vanligt och lite tråkigt i min mening
varför inte lila ?
eller mörk mörk görna på lava baser skulle nog med va coolt
blir nog snyggt när allt har ett tema och inte ser allt för färgrant ut