Eldar färgshema val

Diskutera och tipsa om allt som rör figurmålning
WarriorsOfTheLight

Eldar färgshema val

Inlägg av WarriorsOfTheLight »

Tja! Efter ett ganska långt uppbehåll när jag inte har gjorta annat än byggt ihop dire avangers och en halvfärdig wraithlord har jag tänkt mycket på hur jag ska måla mina eldar och jag tror jag har kommit fram till något: Mest röd(förmodligen blood red) med guld och vit till. Gemsen ska nog vara blåa. Kan detta bli bra? Inga färger är inhandlade men ska göra det väldigt snart.
Tack på förhand :D !
"We make you look like grots"

Användarvisningsbild
Röde

Re: Eldar färgshema val

Inlägg av Röde »

WarriorsOfTheLight skrev:Tja! Efter ett ganska långt uppbehåll när jag inte har gjorta annat än byggt ihop dire avangers och en halvfärdig wraithlord har jag tänkt mycket på hur jag ska måla mina eldar och jag tror jag har kommit fram till något: Mest röd(förmodligen blood red) med guld och vit till. Gemsen ska nog vara blåa. Kan detta bli bra? Inga färger är inhandlade men ska göra det väldigt snart.
Tack på förhand :D !
Låter bra. Jag skulle dock köra gröna stenar till rött, men det är jag det.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Grön är ju komplementfärg till rött så om du väljer gröna stenar så kommer de att lysa fram mer, men jag tror nog blått kan bli snyggt om du använder en lite ljusare något turkos nyans. Mörkblått kommer nog inte se så bra ut dock.
Alexander Merinen

WarriorsOfTheLight

Zurken skrev:Grön är ju komplementfärg till rött så om du väljer gröna stenar så kommer de att lysa fram mer, men jag tror nog blått kan bli snyggt om du använder en lite ljusare något turkos nyans. Mörkblått kommer nog inte se så bra ut dock.
Mmm Kanske gröna stenar då men ser de bra ut annars?

Halvar

Inlägg av Halvar »

Bild
ja, rött och vitt med en släng av guld ser bra ut.
Go Gunners!
Ja' än't bittä'!

WarriorsOfTheLight

Halvar skrev:Bild
ja, rött och vitt med en släng av guld ser bra ut.
Go Gunners!
Haha Nice. Rekomenderar ni några speciella färger?(Vilken guld och vilken vit tycker ni jag ska använda?

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

Kanske prova något mer unikt ? röda eldars är rätt vanligt och lite tråkigt i min mening

varför inte lila ?
eller kanske havs turkosa , orange skulle kanske men funka

WarriorsOfTheLight

Claimh_Solais skrev:Kanske prova något mer unikt ? röda eldars är rätt vanligt och lite tråkigt i min mening

varför inte lila ?
Jag har faktist börjat tänka i samma banor. Det blir lite för mycket saim-hann. Men problemet är att jag inte har några andra ideer, förutom kanske någon blekgul-desert färg med någon lite liknande färg till.

Claimh_Solais

Inlägg av Claimh_Solais »

WarriorsOfTheLight skrev:
Claimh_Solais skrev:Kanske prova något mer unikt ? röda eldars är rätt vanligt och lite tråkigt i min mening

varför inte lila ?
Jag har faktist börjat tänka i samma banor. Det blir lite för mycket saim-hann. Men problemet är att jag inte har några andra ideer, förutom kanske någon blekgul-desert färg med någon lite liknande färg till.
Jo lättast är väl om du kör ett tema , blekgula eller (blechbone vita) eldars på öken baser skulle ju va snyggt

eller mörk mörk görna på lava baser skulle nog med va coolt
blir nog snyggt när allt har ett tema och inte ser allt för färgrant ut

WarriorsOfTheLight

Claimh_Solais skrev:
WarriorsOfTheLight skrev:

varför inte lila ?
Jo lättast är väl om du kör ett tema , blekgula eller (blechbone vita) eldars på öken baser skulle ju va snyggt

eller mörk mörk görna på lava baser skulle nog med va coolt
blir nog snyggt när allt har ett tema och inte ser allt för färgrant ut
Tack för tipset! Det där med tema gör det mycket lättare att välja. Jag har just svartsprejat mina modeller och ska gå till min GW och provmåla lite på onsdag.

Skriv svar