Nya FAQs släppta

Har du hört det senaste från GW?
cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Re: Nya FAQs släppta

Inlägg av cadelin »

ig fick ju en fin liten boost i dawn of war :)

"Plopp jag sätter ut två infantry platoons då, nu ska vi se 8 chimeror och 6 hw-teams plus screen."
:D

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Hela plutonen har ju special regel men borde inte varje transport fortfarande vara ett choice.

Rasmus

Re:

Inlägg av Rasmus »

LillePer skrev:Hela plutonen har ju special regel men borde inte varje transport fortfarande vara ett choice.
Tror det är en fråga som kan kastas fram och tillbaka i oändlighet. Jag skulle säga att chimeror som är dedicated ska upp också, eftersom det specifierar någonting annat för "units in non-dedicated transports".
"Or Draigo's entry, which is also decidedly ridiculous. Not only did he walk into Tzeentch's house, but he drank all his beer, slept with his wife, and pissed on all the nice tapestries!"

Användarvisningsbild
Snot

Inlägg av Snot »

Följer man hur dom verkar själva tolka den så är väl alla gubbar ett choice, och alla chimerar ett andra choice... kanske?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Vad kul att möta den lövblåsen från halva planen... :evil:
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Re:

Inlägg av cadelin »

LillePer skrev:Hela plutonen har ju special regel men borde inte varje transport fortfarande vara ett choice.
Precis hela plutonen, det står inte plutonens infanteri eller dylikt. Jag vet inte säkert men det känns logiskt att chimerorna ska upp med eftersom detta är just en specialregel som trumfar den vanliga regeln.

Användarvisningsbild
Seregon

Re: Re:

Inlägg av Seregon »

cadelin skrev:
Precis hela plutonen, det står inte plutonens infanteri eller dylikt. Jag vet inte säkert men det känns logiskt att chimerorna ska upp med eftersom detta är just en specialregel som trumfar den vanliga regeln.
En dedicated transport räknas fortfarande som ett val, men frågan blir ju då om alla chimeras räknas som en enda dedicated transport iom att alla gubbar räknas som en troop..
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
The Gretchin

Inlägg av The Gretchin »

Jag skulle säga:
Hela plutonen + 1 chimera + Yarrick = DoW uppställning
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Kan någon påminna mig om varför en dedicated transport räknas som ett separat val och om det är en GW-regel eller en sweFaq-grej. (Lite trött i huvet.)
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator

Inlägg av HeadWar »

Röde skrev:Kan någon påminna mig om varför en dedicated transport räknas som ett separat val och om det är en GW-regel eller en sweFaq-grej. (Lite trött i huvet.)
För att det står så i exemplet under Dawn of War i regelboken.

Skriv svar