GW färger

Har du hört det senaste från GW?
adde_z

Re: GW färger

Inlägg av adde_z »

Man slipper fortfarande de fånigt besvärliga Vallejo-flaskorna.

Sedan så har nyanserna ändrats vid vissa tidigare förnyelser av GW färgerna, även om man behållit samma namn. Dark Angel green i den gamla sexkantiga burken och i den med skruvkork var väldigt olika.
Man slipper även den fånigt besvärliga seperationen som vallejo lider av.
Synd att de föregånde gw burkarna med snäpplock försvann:(

Användarvisningsbild
Yabob

Inlägg av Yabob »

Vad jag kan se har ingen postat den här på forumet ännu:

http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... sion_Chart
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

eldrak

Inlägg av eldrak »

Fattar inte varför de inte kan gå tillbaka till burkarna med snäpplock som CdA, P3 och Forgeworld! använder.

Har sådana som är 20 år gamla nu och fortfarande är som nya medan helt nya Foundationfärger som jag inte använt helt torkat ihop.

Mortarion

Inlägg av Mortarion »

Per Andersson skrev:
Mortarion skrev:Om det inte är samma nyanser längre så känns det som om det sista argumentet att hålla kvar vid citadel-färger just föll...
Man slipper fortfarande de fånigt besvärliga Vallejo-flaskorna.

Sedan så har nyanserna ändrats vid vissa tidigare förnyelser av GW färgerna, även om man behållit samma namn. Dark Angel green i den gamla sexkantiga burken och i den med skruvkork var väldigt olika.
Det finns andra tillverkare än Citadel och Vallejo.

Själv funderar jag på att gå över till Coat d'Arms, som är det företaget som tillverkade Citadel-färgerna på den gamla goda tiden, när de var bra och hade runda burkar med lock som höll tätt. Jag har hittills bara testat deras metallfärger, men de är bra. Och kostar hälften så mycket som Citadel. Och har mer färg i burkarna.

Och ja, Citadel har bytt nyanser många gånger tidigare. Alla mina arméer med en stark huvudfärg har råkat ut för att huvudfärgen har bytt nyans halvvägs genom armén. Och varje gång har man funderat över att byta till en annan tillverkare. Men eftersom det bara har varit en färg som bytt nyans och alla andra varit samma så har man inte gjort det. Men nu byts samtliga färger ut.

För mig är också en stor anledning till att byta ren protest. Det här är bland det dummaste GW har hittat på.

Gibber
Kontakt:

Inlägg av Gibber »

Akta er för Coat d'Arms i vissa fall dock. Var på jakt efter den gamla super-färgen Deadly nightshade då min gamel-gamla burk från citadel hade tagit slut. GW hade ju inte kvar den i sitt sortiment men hittade den hos Coat d'Arms. Gissa om jag blev lycklig? Visade sig dock va helt uppåt väggarna, orginalet är mörk mörk blå, men den "nya" från Coat d'Arms va mörk mörk grön. Färgen såg lika dan ut men när man började blanda ut den med vitt blev det knas. tyvärr...
Kan alla andra så kan väl jag också, här e min blogg: http://norderi-dekadens.se/

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Trots att det är lätt att tycka illa om GW's färger (dumma burkar med dyr färg) så stör jag mig faktiskt mer på Vallejo. Flaskorna är jättebra när man skall dosera, men skitstökiga om man får en liten "kork" i pipetten. Och de separerar helt vansinnigt efter en stund.

Men...lite ot där.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
n00bn

Inlägg av n00bn »

Äntligen så slipper man skull white. Den nya basfärgen är riktigt bra.
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

n00bn skrev:Äntligen så slipper man skull white. Den nya basfärgen är riktigt bra.
+1
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Anton

Inlägg av Anton »

Lottomannen skrev:
n00bn skrev:Äntligen så slipper man skull white. Den nya basfärgen är riktigt bra.
+1
Det irriterade mig länge att det inte fanns någon Foundation-vit. Nu finns det både Base-vit och Dry-vit. :wub:

Efter att ha använt nya färgerna någon månad måste jag säga att den stora fördelen för mig är att det finns så många fler Base-färger nu. Dry är väldigt användbart också, det går snabbare att torrborsta när man inte behöver torka bort färg från penseln lika omsorgsfullt som med vanliga färger. Jag var lite rädd att den skulle torka ut snabbt, men det har inte hänt än trots flitigt bruk av den vita.

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag är också positivt överraskad av de nya Dry-färgerna :) Washerna är alltid bra också, men borde fått ett antal nya nyanser också.

Skriv svar