Per Andersson skrev:Mortarion skrev:Om det inte är samma nyanser längre så känns det som om det sista argumentet att hålla kvar vid citadel-färger just föll...
Man slipper fortfarande de fånigt besvärliga Vallejo-flaskorna.
Sedan så har nyanserna ändrats vid vissa tidigare förnyelser av GW färgerna, även om man behållit samma namn. Dark Angel green i den gamla sexkantiga burken och i den med skruvkork var väldigt olika.
Det finns andra tillverkare än Citadel och Vallejo.
Själv funderar jag på att gå över till Coat d'Arms, som är det företaget som tillverkade Citadel-färgerna på den gamla goda tiden, när de var bra och hade runda burkar med lock som höll tätt. Jag har hittills bara testat deras metallfärger, men de är bra. Och kostar hälften så mycket som Citadel. Och har mer färg i burkarna.
Och ja, Citadel har bytt nyanser många gånger tidigare. Alla mina arméer med en stark huvudfärg har råkat ut för att huvudfärgen har bytt nyans halvvägs genom armén. Och varje gång har man funderat över att byta till en annan tillverkare. Men eftersom det bara har varit en färg som bytt nyans och alla andra varit samma så har man inte gjort det. Men nu byts samtliga färger ut.
För mig är också en stor anledning till att byta ren protest. Det här är bland det dummaste GW har hittat på.