Han hade en snäll portallista, och om det är nåt jag kan så är det att plocka isär Dark Eldar så att säga. Jag hade mer smådakka och lyckades skjuta ut allt som kom för nära. Att jag dessutom fick första rundan gjorde stor skillnad.
Raven sög. Och är alldeles för dyr. Den har en reglel vid namn Evasive. Den har ingen förklararing alls om vad den gör och till slut fick jag svar från Forgeworld om den... De sa att den var en kvarleva från 5e och ska ignoreras. Japp, så blev Raven ännu sämre... Så den får gå bort, skulle vilja ha en flygare men då måste jag droppa en Heavy och Reapern får vara med lite till.
Så det blir nog dags för lite beasts igen. Känns trist men jag saknar dem i varje match. En stor enhet såna eller kanske en blaffa scourges. Jag ska testa lite Scourges igen. En åtta med två Haywire blasters kan dakka på rätt bra.
I matchen senast så var Mandraksen MVPs igen!!! När matchen var klar så hade de dragit in hela 4 extra paintokens! Så de hade 5 stycken! De sköt ner en hel 8 med Harlequins, 2st tior med Wyches och hans Haemonculus! Inte illa alls! De blir riktigt sega med 5+ invo och feel no pain. Det fanns 5 kvar tillsammans med min Haemonculus i slutet av matchen.
The Fast and the Fallen v8
Lindaz (Succubus): agoniser; splinter pistol; haywire grenades. 90
Haemonculus: venom blade; liquifier gun. 65
10 Mandrakes: Nightfiend. 160
5 Wyches: haywire grenades. 135
• Venom: splinter cannon; night shields.
3 Wracks: Acothyst. 115
• Venom: splinter cannon; night shields.
5 Wracks: liquifier gun. 60
8 Wyches: Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades. 191
• Raider: night shields.
8 Wyches: Hekatrix (venom blade; phantasm grenade launcher); haywire grenades. 191
• Raider: night shields.
3 Reavers: heat lance. 78
3 Reavers: heat lance. 78
8 Scourges: Solarite; 2× haywire blaster. 206
Cronos Parasite Engine: spirit vortex. 100
Ravager: 3× disintegrator cannon; shock prow; grisly trophies; night shields. 125
Reaper: shock prow; grisly trophies; night shields. 155
1 749 points