the godfather skrev:spore mine clusters känns väldigt bra och borde ge mer minus. ordnanceblast!
Spore mine clusters kommer i 9 fall av 10 att börja matchen med att driva in i varann och sprängas, helt utan resultat på matchen, dom behöver verkligen inte minus.
Jag vet inte om det var tänkt som sarkasm, men resten av din post verkade seriös så jag tar det här också seriöst
hmm, det var det här med att deepa ovanpå en fiendeenhet. vi spelade så i torsdags iaf. om man inte får deepa på en annan enhet är de betydligt sämre..
the godfather skrev:hmm, det var det här med att deepa ovanpå en fiendeenhet. vi spelade så i torsdags iaf. om man inte får deepa på en annan enhet är de betydligt sämre..
Eftersom de alltid deepar innan man har deployat så spelar det ingen roll om man får deepa ovanpå andra enheter. (Om man inte har flera och vill deepa dem på varandra, men det är ju bara meningslöst...)
Jag menar inte att de är dåliga. Jag tycker också att det verkar helt OK att kunna hindra fienden att deploya på bra ställen. (Eller åtminstone se till att det kostar lite...)
Fast sen är ju reglerna som nämnts tidigare rätt buggiga, vilket innebär att de flesta minorna i varje cluster kommer att driva in i varandra och försvinna första gången de rör sig. Och enheter större än minimum är inte att tänka på.
-5 The Swarmlord
Han är ett närstridsmonster som tom. ger Abbadon kalla fötter. Han slår in huvudet på nobbikers och det mesta som är bra i närstrid och har flera wounds, typ alla tyranidmonster m.m. Dessutom har han han 4+ invo. och han har alla magierna (varav Paroxysm som självt ger -7), får dessutom lägga två per runda och han har andra prylar som boostar armén. Han förtjänar minst mellan -8 till -12.
Tyranids starts at 105 KP
The Doom of Malan’tai
-5 The Doom of Malan’tai
-5 Mycetic Spore
En no brainer i alla tyranidlistor. Förutsatt att han får targetta även saker som sitter i bilar med sin specialare är han ju en av spelets mest brutna prylar just nu. Om SweFAQ:en kommer fram till att han inte får det så ligger han nog rätt bra där han är. Annars skulle jag säga :
-8 The Doom of Malan’tai
-10 Mycetic Spore
Ymgarl Genestealer Brood
-2 each Brood
Är dom ens bra? Jag skulle säga att dom är alldeles för terrängberodende för att vara spelbara. På en tunering kan man knappast lite på det. -2 är nästan i överkant.
-5 Old one eye
Han är litet bättre än en vanlig fex men mycket dyrare. en vanlig fex är dessutom dålig så varför -5? Han inte samma klass som Swarmlorden som har -5.
Dessutom är Tervigon snuskigt bra men dom får väl sitt minus då dom har 6W.