Japp.joppe2 skrev:Förstår jag reglerna rätt att en eldar Warlock kan slå på Daemonology tabellerna?
Sent from my SM-N9005 using Tapatalk
7th edition förändringar
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Re: 7th edition förändringar
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
En fråga Du har ju lyft upp en hel del av förändringarna på ett konstruktivt och pedagogiskt sätt Flogger, det finns ingen möjlighet att du skulle vilja sammanfatta detta i en första post. Skulle gärna göra det själv men mina 70-80h arbetstimmar i veckan knäcker mej lite just nu på att göra konstruktiva saker...Skall introducera lite folk i nya editionen i helgen och k sänner att jag inte riktigt hinner sätta in mej så som jag skulle vilja. Mvh Pontus
Ordnar detta ikvällMr_riot skrev:En fråga Du har ju lyft upp en hel del av förändringarna på ett konstruktivt och pedagogiskt sätt Flogger, det finns ingen möjlighet att du skulle vilja sammanfatta detta i en första post. Skulle gärna göra det själv men mina 70-80h arbetstimmar i veckan knäcker mej lite just nu på att göra konstruktiva saker...Skall introducera lite folk i nya editionen i helgen och k sänner att jag inte riktigt hinner sätta in mej så som jag skulle vilja. Mvh Pontus
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Läste under Deep strike, vehicles som deepar rör sig bara som combat speed, då får ju poddarna skjuta sina stora blasts när de kommer ner, trevligt...
Hej
För mig verkar det som troops kommer att få mindre betydelse nu då andra enheter också kan ta objektiv. Verkar vara bra att ha snabba enheter, typ knuttar eller bestar. Någon som har hunnit testspela än och har någon input ang.detta?
För mig verkar det som troops kommer att få mindre betydelse nu då andra enheter också kan ta objektiv. Verkar vara bra att ha snabba enheter, typ knuttar eller bestar. Någon som har hunnit testspela än och har någon input ang.detta?
Av det lilla jag sett hittills så verkar troops jättebra. Att kunna hålla objektiv är teh shit om man spelar med uppdragskorten, tror troops som tål skada och gör saker bara blitt bättre
Bikes kommer vara DA shit.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Troops är sjukt bra nu, speciellt enheter som tål lite stryk/kan binda upp motståndarens enheter, gärna på objektiven.
Bikes och andra snabba enheter blir väldigt bra i tactical objective games.
Bikes och andra snabba enheter blir väldigt bra i tactical objective games.
-
Flygmaskin
Tror att eldar Jetbikes för en billig peng och en boost på 36" är galet bra. 51p gör det ok att bränna in och ta objektiv trots att man kanske dör.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Människomat, till exempel spannmål.
Någon skrev att man kunde göra charge efter att ha kommit in via outflank. Var det fel? Jag kan inte hitta något sånt iaf.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.