Lonestars 40K

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
lonestar

Re: Lonestars 40K

Inlägg av lonestar »

Fjärde skivan börjar nå sitt slut. Här fick en av mina öken IG sätta livet till.

Image

Image

Image

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt!
Den fina målningen av gubben är en sak, men jag är mest imponerad av själva modellen.
Att vrida och fixa så att han sitter ner, lutar med kropp och huvud så att han ser ut att sitta slappt, har armen vriden och en hand med fingrar som tappat puffran... Det är svåra grejer du får att se så enkla ut! Bra jobbat!!

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tack!
För att få honom mer nedsjunken ut så drog jag benen mot ett sandpapper på bordet. Sen har jag skalat av sidorna på ryggen och fyllt ut med lite greenstuff för att få armar och axlar mer avslappnat. Pistolarmen kommer från mortarteamet, den som håller granaten, handen från basilisksergeanten. Den andra armen är från missilelauncherteamet.
Cadians jackor går ju ner en bit på byxorna så det fick jag greenstuffa fram igen.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Outstanding! Du lägger mer tid på att konvertera en detalj på ett terrängbord, än de flesta gör på hela sin armé. :D

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
msg

Inlägg av msg »

Instämmer med föregående talare.. outstanding..!!! Du borde skriva en egen bok: How to make wargame terrain.. ;)
Iyanden
Orks

Wermland Dice Warriors:
https://www.facebook.com/groups/1579766275595017/

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Här kommer nästa uppdatering av bordet, skiva 5 av 6 är klar. Det tog sin tid, har haft en massa bry mellan 4:an och 5:an, men jag fick gjort en ny målarstation på den inglasade balkongen! :)
Tänkte öva upp airbrushmålandet här ute.

Image

Image

Image

Image

Det ska vara lätt att klättra i terrängen!
Image
Image

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Ja, målningen är ju så snygg som vanligt så det behövs knappt kommenteras.
Så jag säger iställe: schysst man-cave :) det är vad alla vi behöver..
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Pappersbåt

Inlägg av Pappersbåt »

Jag vet inte om du har beskrivit det innan i tråden men jag frågar ändå, hur många egengjorda spelbord har du hemma?
Carl Lagerblad
Lottomannen skrev: Jo, det brukar ju vara lite som en fransk bakfylla. Antingen för mycket ost eller för mycket whine.

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Det tåls att upprepas, riktigt jäkla snyggt bord. :wub:
Det är verkligen detaljerna som gör det.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
lonestar

Inlägg av lonestar »

Tack! :-)

Jag har ett gräsbord på 5 skivor och 1 djungel bord som är normalstort. Sen passar skyttegravsbordet ihop med stadsbordet och tillsammans blir det 13 skivor långt vilket motsvarar lite mer än 4 normalstora spelbord. Utöver detta så finns även ett zone mortalis bord på 16 bitar.
Sen har man ju terräng och hus undangömt på en del ställen. :-)

Skriv svar