Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
L3go

Re: Captains Corner

Inlägg av L3go »

Woo-hoo.. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Tummen upp till min lokala spelbutik här i Visby!
Väldigt aktiva på sin Facebooksida, snabba svar på alla frågor, och hela tiden en sådan här fin eventkalender:

Bild

Skuggspel i Visby, ge dem gärna en tumme upp om du är inne på facebook, och droppa absolut förbi om du är i Visby!
Själva butiken har öppet 10-18, men eventen som är varje dag i veckan har värdar som kan ta kassa, så det går att åka in kl. 21:55 en söndag och handla då butiken är bemannad av någon 10-22 må-sö! Suverän service!
Jag, och många med mig som ville ha en bra butik i stan, har stöttat dem med 100% av våra inköp sedan de låg på en sunkig bakgata utanför centrum för många år sedan, nu ligger de mitt i smeten i en stor fin lokal, och siktar på att bygga ut!

Fantastiskt kul! :D :wub:

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

I övrigt så har jag börjat på en Cyte.
Jag gillar inte alls att den färdiga modellen dansar på ballerina-tentakler, så jag kommer att bygga min precis efter nedslag.
Då har inte gasen börjat fylla den ännu, så då ligger den ännu på marken i sin nedslagskrater.

Vet inte om det kommer att sågas som fördelaktig modellering av nitiska tjänstemän, men det spelar mindre roll.
Om jag åker på en officiell turnering så blir det Gamers Weekend, och på fluffborden är det ingen som bryr sig om sådant.
Här på ön bryr sig definitivt ingen, Rule of cool trumfar det mesta här! :D

Bild

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Pinna den bara på basen istället, så kan du fortfarande göra en mucolid :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Kaptenen skrev:Här på ön bryr sig definitivt ingen, Rule of cool trumfar det mesta här! :D
Härlig inställning. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev:Pinna den bara på basen istället, så kan du fortfarande göra en mucolid :)
Bra tänkt! Men jag använde ju alla tentakler.. fast det kan väl inte vara så svårt att göra några extra från scratch om jag vill ha en Mucloid, hoppas jag... :D

Jag ångrade mig igen..
Jag satte Cyten på en flygarpinne!
Tentaklerna böjde jag till en aning och fick på så sätt lite fart och rörelse i modellen och slapp ännu ballerinafötterna.
Vapnen fick även borrade pipor, nu känner jag mig nöjd med modellen! :mrgreen:

Bild

Användarvisningsbild
RUNE

Inlägg av RUNE »

Tycker det fungerar bra att ha den på flygarbas. Det ser MYCKET bättre ut än att ha en gigantisk pod som ser ut att trippa fram över slagfältet till tonerna från Svansjön.
Varje meddelande av innebörd, att forumet Svenska40k.se skall nedläggas, är falskt.
Om kriget kommer, 2019

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Ballerinapods är ju asnice :wub:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

MITTZ

Inlägg av MITTZ »

grymt mycket bättre än originalmodellen!
ska bli kul o se när den får färg på sig.

Användarvisningsbild
Lottomannen

Inlägg av Lottomannen »

Det ser MYCKET bättre ut än att ha en gigantisk pod som ser ut att trippa fram över slagfältet till tonerna från Svansjön.
:-D
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Skriv svar