Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Ceasar

Re: Captains Corner

Inlägg av Ceasar »

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Serpent skrev:Emperor's Scythes var väl typ lila..? :)
Om jag inte missminner mig var ES svart-gula (AIK-are alltså ;) ) och det första chapter:et dom slogs "ordentligt" mot tyranider och är idag mer eller mindre utrotade.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Det fanns ju massor av lila chapters! Tack!
Var de här tre omärkta grabbarna kommer ifrån får ligga i betraktarens öga att avgöra. :D

Dreadmawloc klar!

Forge World Dread Maw, ett fantasymonster, som numera ser sig som en Mawloc.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Typ samma storlek

Bild
Alla monster måste godkännas av Iiiiip innan de får ställa sig i hyllan

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Gööööörfint du! 8-)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Snygg! Gillar att färgen på deras rustning matchar insidan på monstrets mun :)

Får man fråga vad du gjort med basen efter den svarta och bruna washen? Den ser riktigt bra ut.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Omnomnom!

Har just läst en gammal WD, där just det FW-monstret presenteras som nytt. Jag tittade på bilden och tänkte: "Men kaptenens är ju fräckare..."
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Alltså vyn uppifrån, den är kärlek den.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Sweet! Blev riktigt bra det där, mycket coolare än originalmodellen imho.

Sent from my iPhone using Tapatalk

daskad

Inlägg av daskad »

Grymt snygg! Den enda kritiken jag kan ge är att ögonen ser lite livlösa(?) ut, men det är ganska svårt att få asbra så.
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Flogger skrev:Gööööörfint du! 8-)
Tack! :D
Elevatorlake skrev:Snygg! Gillar att färgen på deras rustning matchar insidan på monstrets mun :)
Får man fråga vad du gjort med basen efter den svarta och bruna washen? Den ser riktigt bra ut.
Tack! Ah du såg det! Jag ville inte att Marinsen skulle sticka ut och sno fokus när man tittar på modellen, så de fick harmonisera istället.
Basen är Dawnstone med Nuln oil och Baneblade Brown med Agrax Erathshade som bas.
Det grå är sedan drybrushat med Dawnstone, Ushabti Bone och Nurgling Green.
Det bruna är drybrushat med Baneblade Brown, Ungor Flesh och Ushabti Bone.
Skrevorna i basen har Nurgle's Rot som sipprar ut, jag tänker mig att det är en del av processen när Tyraniderna sprider sporer i luft och mark för att Tyranidanpassa planeten.
Basen har även Karlssons klister här och där, det blir bra transparent slime när det torkat, plus ett gäng grästuvor.
Serpent skrev:Omnomnom!

Har just läst en gammal WD, där just det FW-monstret presenteras som nytt. Jag tittade på bilden och tänkte: "Men kaptenens är ju fräckare..."
NilssonHarHund skrev:Alltså vyn uppifrån, den är kärlek den.
Jepp, mycket kärlek! Forge World har fantastiska designers! :wub:
Ismeno skrev:Sweet! Blev riktigt bra det där, mycket coolare än originalmodellen imho.
Min bästa herre, dina målningskills och din erfarenhet av att kolla på modeller tar din åsikt way above en "humble opinion". Stort tack! :D :wub:
daskad skrev:Grymt snygg! Den enda kritiken jag kan ge är att ögonen ser lite livlösa(?) ut, men det är ganska svårt att få asbra så.
Har fått höra det från fler håll, just ögonen behöver lite mera oompf.
Jag seglade iväg lite väl mycket på fluffet kanske, stackarn är ju i princip blind.
"A Mawloc is almost entirely blind, and relies on a series of pressure-sensitive organs that run the length of its flank, which provide the Mawloc with a many-layered and ever-changing picture of the world around it."
Eftersom han ser så dåligt så tänkte jag mig små pupiller i blanka tomt stirrande ögon, men det kan ha blivit för mycket fluff av det, modellen ska nog ha lite tuffare ögon, jag ska göra om dem.
(Men nu vet jag varför han är så dålig på att slåss, han behöver ju ledarhund när han kommer upp ur marken)

Skriv svar