Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Har målat om ögonen nu.
Även om han ser som Matthew Murdock i fluffet så tycker jag med facit i hand att modellen ser bättre med ögon som har liv.
Nu valde jag det motsatta mot innan, färger som helt är kontraster mot övrigt färgschema och därmed fångar blicken.
Mike McVey skriver i sin Masterclass att ögonen ska vara det första man fastnar på när man ser på en modell. :D
Tack för all feedback!

Bild

Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Det blir kanoners med ögonen. Alltså, jag diggar det här bygget! Fler ombyggnationer på g?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Serpent

Inlägg av Serpent »

Ögon utan pupill blev helt kanon!

På Vetenskapsradion i veckan pratade de om varför kattdjur har elliptiska pupiller och bytesdjur (allt från harar till zebror och hästar) har väldigt breda pupiller. Det handlar mycket om avståndsbedömning och synfält. Smala, avlånga pupiller ger grym avståndsbedömning medan breda ger bra vidvinkelseende (lättare att se lejonet, tex).
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

Inte bara underhållande och inspirerande, utan nu även undervisande. :)
Den här tråden blir bara bättre och bättre.. :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Användarvisningsbild
Boggalogg
Kontakt:

Inlägg av Boggalogg »

L3go skrev:Inte bara underhållande och inspirerande, utan nu även undervisande. :)
Håller med helt! Och riktigt snygga ögon, och den ser fortfarande blind ut.

daskad

Inlägg av daskad »

Amazing! Helt jävla underbart snygg modell!
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Ismeno skrev:Det blir kanoners med ögonen. Alltså, jag diggar det här bygget! Fler ombyggnationer på g?
Tack! Inte just nu, idag är det 15 dagar tills vi har vår Teamturnering här på ön.
40 deltagare, börjar kännas nervöst att sy ihop allt!
Fram tills turneringen är i hamn så måste jag lägga min hobbytid på det!

Serpent skrev:Ögon utan pupill blev helt kanon!

På Vetenskapsradion i veckan pratade de om varför kattdjur har elliptiska pupiller och bytesdjur (allt från harar till zebror och hästar) har väldigt breda pupiller. Det handlar mycket om avståndsbedömning och synfält. Smala, avlånga pupiller ger grym avståndsbedömning medan breda ger bra vidvinkelseende (lättare att se lejonet, tex).
Tack! Bra lektion om pupiller! Även ögonens placering avgör, jägare har dem båda framåt, bytesdjur mer åt sidorna för bredare synfält.
Tyranidernas designers har inte lyssnat på Vetenskapsradion, de flesta Tyranider har ögonen som om de vore zebror istället för lejon och inte en enda har pupiller när de målar.

Boggalogg skrev:
L3go skrev:Inte bara underhållande och inspirerande, utan nu även undervisande. :)
Håller med helt! Och riktigt snygga ögon, och den ser fortfarande blind ut.
Stort tack! :D

daskad skrev:Amazing! Helt jävla underbart snygg modell!
Tack! Håller med, Forge World kostar, men tusan vilken kvalitet de levererar! Tack för input om ögonen, du hade rätt!

Framöver blir det fullt fokus på att få klart allt inför Rauk'n'Rumble!
Mitt jobb är att bygga bräden som spelplanerna ska stå på, totalt ska jag bygga 10 stycken.
Eftersom planerna byggs av en rad olika byggare och är blandat av nytt och renoverat så är alla av olika mått.
Alla är c:a 180x120, men det skiljer centimeter från plan till plan så varje bräde är måttbeställt och passar bara till en plan.
Ikväll blev Bräde nummer 9 av 10 klart!
Här ska ett stycke av planeten Vraks stå, måtten är 186 x 124.

Bild

Vidare så kräver 10 planer 60 objektiv.
Efter ett besök på lokala växthuset så provade jag att göra kristaller till mitt Djungelbräde.

Bild
35kr burken för dekorglas och sedan lite utborrad masonit som bas.

Bild
Lite Mordheimkänsla med Wyrdstone :D

Jag tyckte de blev helt okej. Inte så fluffigt med siffror rakt på dem, men jag kom inte på ett bra sätt att göra det naturligt, nu får det vara så.

Jesper77

Inlägg av Jesper77 »

Kan ju ha småstenarna som bas och de stora som indikator, dvs en stor för objektiv ett och två för två etc. Kanske blir för stort för de högre objektiven nu när jag tänker på det..... bara en tanke ;)

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Tycker det blev en bra balans mellan form och funktion med objektiven.
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Objektiven får vara som de är nu, det är så mycket annat som måste fixas klart!
Bara 11 dagar tills Rauk'n'Rumble sparkar igång!

Första brädet började jag på i Januari. Blod, svett, tårar (barfota tå mot bordsben är den ultimata smärtan) och en hel massa timmar senare så är jag i mål!
29 m2 plywood. 84 meter kantlist. 7 meter vaxduk. 3 flaskor trälim. 3 burkar svart färg. 40 hörnbeslag. 20 sidoclips. 570 skruvar. 30 träplugg. Många märken i golv och väggar, min sambo lyckligt ovetandes om de flesta. Men nu är det klart!!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Nu har jag byggt klart alla våra 10 bräden! :mrgreen:
De flesta fyller andra byggare med planer och terräng, det är bara 1 plan som jag gjort helt själv.
Jag ska inte lägga ut bilder på våra gemensamma slutprodukter här i min egen målarblogg, men några bilder på terränglösa planer vill jag visa. Det här kommer att bli bra! :D

Bild

Bild

Bild
Inte just den terräng som ska stå här på turneringen, det här var för att prova om plattorna passade i ramen

Bild

Bild

Bild

Jag ska närmast göra en grå/brun gräsmatta till ett av brädena och eventuellt några fler objective markers, i övrigt är det finputs av befintlig terräng som gäller. Detaljer detaljer detaljer, men det lyfter helhetsintrycket!

Skriv svar