Ismeno skrev:Det blir kanoners med ögonen. Alltså, jag diggar det här bygget! Fler ombyggnationer på g?
Tack! Inte just nu, idag är det 15 dagar tills vi har vår Teamturnering här på ön.
40 deltagare, börjar kännas nervöst att sy ihop allt!
Fram tills turneringen är i hamn så måste jag lägga min hobbytid på det!
Serpent skrev:Ögon utan pupill blev helt kanon!
På Vetenskapsradion i veckan pratade de om varför kattdjur har elliptiska pupiller och bytesdjur (allt från harar till zebror och hästar) har väldigt breda pupiller. Det handlar mycket om avståndsbedömning och synfält. Smala, avlånga pupiller ger grym avståndsbedömning medan breda ger bra vidvinkelseende (lättare att se lejonet, tex).
Tack! Bra lektion om pupiller! Även ögonens placering avgör, jägare har dem båda framåt, bytesdjur mer åt sidorna för bredare synfält.
Tyranidernas designers har inte lyssnat på Vetenskapsradion, de flesta Tyranider har ögonen som om de vore zebror istället för lejon och inte en enda har pupiller när de målar.
Boggalogg skrev:L3go skrev:Inte bara underhållande och inspirerande, utan nu även undervisande.

Den här tråden blir bara bättre och bättre..

Håller med helt! Och riktigt snygga ögon, och den ser fortfarande blind ut.
Stort tack!
daskad skrev:Amazing! Helt jävla underbart snygg modell!
Tack! Håller med, Forge World kostar, men tusan vilken kvalitet de levererar! Tack för input om ögonen, du hade rätt!
Alla är c:a 180x120, men det skiljer centimeter från plan till plan så varje bräde är måttbeställt och passar bara till en plan.
Ikväll blev Bräde nummer 9 av 10 klart!
Här ska ett stycke av planeten Vraks stå, måtten är 186 x 124.
Vidare så kräver 10 planer 60 objektiv.
Efter ett besök på lokala växthuset så provade jag att göra kristaller till mitt Djungelbräde.
35kr burken för dekorglas och sedan lite utborrad masonit som bas.
Lite Mordheimkänsla med Wyrdstone
Jag tyckte de blev helt okej. Inte så fluffigt med siffror rakt på dem, men jag kom inte på ett bra sätt att göra det naturligt, nu får det vara så.