Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Har fått hem LED-plattan nu - fick den gratis, rester efter ett bygge, kantstött :mrgreen:

Bild

Stora pyramidens bas är ännu större, så pelarna som ska hålla den uppe behöver inte stå på själva ljuskällan, det var bra!

Bild

Har bollat lite idéer med familjen för hur gubbarna ska ta sig upp till pyramiderna, trappor och annat, men långa stegar med avsatser från pelarna blir bäst. De kommer att ta minimal markyta samtidigt som de ger plattformar att stå på i mellannivå.

Bild

I taket, ovaför stora Khaine-runan, tänker jag mig en Isha-runa. Typ "Khaine känner varje steg vi tar men Isha vakar över oss."
Isha-runan kommer inte att ha något ljus i sig, så där planerar jag istället en stor mosaik, dock skadad av växter och rötter som trängt igenom och hänger ner här och där.
Nästan ingen kommer att lägga märke till den, men jag vill ha den där, och om nu någon lutar sig ner och kikar in i det tempel som bildas under pyramiden så är det kul om det ser välgjort ut istället för att masoniten syns.

Bild

Jag har en del jobb och annat som ska bli gjort i helgen, men nu har jag klart för mig hur det i stora drag ska se ut och vart jag ska börja, så det borde bli byggstart lördag eller söndag!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Du tar det här terrängbygget till nya höjder kaptenen. (Ehum...)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Iambroborn skrev:Så sjukt spännande att följa detta :)
Tack! Kul! :)
Ismeno skrev:Du tar det här terrängbygget till nya höjder kaptenen. (Ehum...)
:D Pappahumor är bästa humorn!

Byggstart i eftermiddags, först ut är templet som ska in under stora pyramiden, Temple of Khaine.

Bild
Jag sågade stenblock som ska ligga runt Templets golv. Spillbitar från alla spelbrädes-sarger! :D

Bild
Trälim räcker för att hålla dem på plats, tror jag, det ska inte vara någon belastning på dem

Bild
Komplett ram av stenblock

Bild
Tempelgolvet kommer att ligga ovanpå lampan och sticka ut så att den inte syns. Jag vågar inte bygga fast lampan, om den går sönder så är hela terrängbiten kaputt, så det får bli lite pussel istället när terrängen ska användas.
Inte med på bild här, men jag satte 2 små träplugg kring två motstående hörn för att hålla golvplattan på plats.

Jag hann även rita den stora Khaine-runan. Det blir en utmaning att såga ut utan att såga snett eller ta sönder någon träflik.. Det ska på lite smårunor runt om också, men det får bli en annan dag.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

När alla runor är på plats ska tempelgolvet få små plattor, exakt hur det ska se ut eller gå till vet jag inte ännu.
Det löser sig. :D

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Coolt,hade nog använt magneter för att hålla fast plattan behöver du inte oroa dig för att den ska flytta på sig. Men träpluggen räcker nog

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Naz87 skrev:Coolt,hade nog använt magneter för att hålla fast plattan behöver du inte oroa dig för att den ska flytta på sig. Men träpluggen räcker nog
Balders b.. Magneter! Hur kunde jag inte tänka på det? Jag har tom bra storlekar till detta hemma...
Nåja, nu får det vara som det är.

So it begins..

Bild

Såg var inte optimalt.. fasen vilken tid det tog med såg och rasp.
Ska prova med ett litet smalt borr nästa gång, det kanske går att borra sidleds igenom den här tunna boarden.

Jonke

Inlägg av Jonke »

Tapetkniv och stållinjal?

Användarvisningsbild
Kaptenen

Inlägg av Kaptenen »

Jonke skrev:Tapetkniv och stållinjal?
Låter både bra och farligt! :D
Är en sådan kniv så vass att den går rakt igenom boarden? Jag har aldrig använt en.

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Dremel med frästillsatts?

Jonke

Inlägg av Jonke »

Kaptenen skrev:
Jonke skrev:
Tapetkniv och stållinjal?
Låter både bra och farligt! :D
Är en sådan kniv så vass att den går rakt igenom boarden? Jag har aldrig använt en.
Den är som ett rakblad. Jag tror att det borde funka, om inte skivan är för tjock.

Jag tänker på en sån här, fins visst klenare varianter.
Bild

Skriv svar