Stora pyramidens bas är ännu större, så pelarna som ska hålla den uppe behöver inte stå på själva ljuskällan, det var bra!

Har bollat lite idéer med familjen för hur gubbarna ska ta sig upp till pyramiderna, trappor och annat, men långa stegar med avsatser från pelarna blir bäst. De kommer att ta minimal markyta samtidigt som de ger plattformar att stå på i mellannivå.

I taket, ovaför stora Khaine-runan, tänker jag mig en Isha-runa. Typ "Khaine känner varje steg vi tar men Isha vakar över oss."
Isha-runan kommer inte att ha något ljus i sig, så där planerar jag istället en stor mosaik, dock skadad av växter och rötter som trängt igenom och hänger ner här och där.
Nästan ingen kommer att lägga märke till den, men jag vill ha den där, och om nu någon lutar sig ner och kikar in i det tempel som bildas under pyramiden så är det kul om det ser välgjort ut istället för att masoniten syns.

Jag har en del jobb och annat som ska bli gjort i helgen, men nu har jag klart för mig hur det i stora drag ska se ut och vart jag ska börja, så det borde bli byggstart lördag eller söndag!