En oändlig rivstart - resan mot en målad arme

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Re: En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad ar

Inlägg av Nurgle »

Elevatorlake skrev:Gaaaahhh, vilken våt dröm det där ser ut som!
Jupp. Mjums. Kommer smyga upp inatt och ligga hopkrupen på arbetsbänken :)
Naz87 skrev:Kul att du gillar dom, ser grymt städat och effektivt ut
Hoppas det ökar målningshastigheten när man bara behöver sträcka ut armen till allt man behöver?

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Färghyllaaaaah!

Har tittar efter olika lösningar för färgerna en längre tid. Ett tidigare tips kring nagelhyllor ledde mig till Ikeas tavelramar. Frugan kom hem med en som heter ribba, som var för lång...
(Konstpaus för småfniss, hehe)

Nu när jag fått upp arbetsbänken, blev det ändå färgburkar som inte fick plats. Så sågade av ribban, målade, upp på vägg - och nu har jag plats för allt inom armslängds avstånd :)

Image

Så kommer sitta ikväll och sortera färger för att få till bästa skalorna.

Image

ekekrantz

Inlägg av ekekrantz »

Vill också ha en bra plats, har tyvärr en liten trea så den finns inte. Ser grymnt proffsigt ut=)
Jacob Ekekrantz- Games of Westeros

Mer ITC åt folket!

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

ekekrantz skrev:Vill också ha en bra plats, har tyvärr en liten trea så den finns inte. Ser grymnt proffsigt ut=)
Ja, det kräver ju tyvärr en viss yta som funkar bättre när man har hus. Men de hade även en "mobil" målarstation som ser ut att vara smidig nog att lyfta undan. Tänkte köra på den först men gick all in istället. Den kanske passar bättre för mer kompaktleverne om du inte redan är försedd på den punkten:

http://www.hobbyzone.pl/en/5-tables-for-painting/

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Jag har den och kan intyga att den är grymt smidig
Väger ingenting och har plats för allt.
Brukar plocka fram den när jag vill hobbya närmare familjen
och inte i grottan eller när jag åker iväg

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Gravturions WIP - och "finn ett fel"!

Kände att det var något som inte stämde här. Finn felet! Och nej, felet är inte att det är vanillamarines!

Image

Grav-gänget under pågående arbete (efter korrigering av ovan klantmiss). Siktar på att få dem klara till deras ettårsdag.

Image

Har ägnat en hel del tid åt att måla nya lager färg, eftersom de tidigare lagren skavts av på sina ställen. Lärpunkt: måla fler tunna lager redan från början, så slipper jag göra om. Tur i oturen att jag varit lite krasslig och inte kan träna. En vecka med mycket tid för att måla - tjoho!

Gonka Koff

Inlägg av Gonka Koff »

Kan felet vara så enkelt att du glömt stoppa in vapen i brösten på snubben?
Har lite kritik här annars från en ganska halvdan målare; om man ska dra sånnadära highligtstreck på axelplåtarna innanför kanten, så ska dom vara såpass diskreta att folk inte tänker på dom när dom glor på modellen. Du hade rott i hamn med detta om dom där strecken hade varit lite mindre krokiga och med mindre kluttar.
Nu är ju det en enkel sak att fixa, och om du gör det kommer dina gubbar bli jättesnygga, för du har mycket fina färger på gång där.

...Ojoj, det är fascinerande hur knepigt svårt det kan vara att skriva ett enkelt meddelande på en datorn efter en maffig fredagsdrink.
Kör på Nurgle!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
Naz87

Inlägg av Naz87 »

Gonka Koff skrev:Kan felet vara så enkelt att du glömt stoppa in vapen i brösten på snubben?
Näe felet var grejen på ryggen på sjassen.

Angående högdragningarna tänkte jagninte på det försen du påpekade det. Kan vara så enkelt som att blixten på kameran får spratt stå ut mer än vad dom igentligen gör vet att det ofta händer mig när jag fotar

Användarvisningsbild
Nurgle
Kontakt:

Inlägg av Nurgle »

Gonka Koff skrev:Kan felet vara så enkelt att du glömt stoppa in vapen i brösten på snubben?
Har lite kritik här annars från en ganska halvdan målare; om man ska dra sånnadära highligtstreck på axelplåtarna innanför kanten, så ska dom vara såpass diskreta att folk inte tänker på dom när dom glor på modellen. Du hade rott i hamn med detta om dom där strecken hade varit lite mindre krokiga och med mindre kluttar.
Nu är ju det en enkel sak att fixa, och om du gör det kommer dina gubbar bli jättesnygga, för du har mycket fina färger på gång där.

...Ojoj, det är fascinerande hur knepigt svårt det kan vara att skriva ett enkelt meddelande på en datorn efter en maffig fredagsdrink.
Kör på Nurgle!
In vino veritas :)

Tack för återkopplingen och du har helt rätt, linjerna ser inte helt bra ut. De blir väldigt skarpa och då blir de också oförlåtande för min målarparkinson. Plus att det blir en för tydlig kontrast mellan basfärgen.

Jag har testat dubbla linjer på den andra med två nyanser, för att skapa en gradvis övergång. Funkar det bättre?

Image

Image
Naz87 skrev:Näe felet var grejen på ryggen på sjassen.
Grattis - du vann ett mixband med säckpipemusik att lyssna till, på vägen till ÖSM i december :)
Naz87 skrev: Angående högdragningarna tänkte jagninte på det försen du påpekade det. Kan vara så enkelt som att blixten på kameran får spratt stå ut mer än vad dom igentligen gör vet att det ofta händer mig när jag fotar
Jag använde inte blixt i detta fallet, så det stämmer nog tyvärr att de sticker ut.

MITTZ

En oändlig rivstart - en nybörjares resa mot en målad arme

Inlägg av MITTZ »

Det blev snyggt men om det är den enda highlighten du använt "två nivåer" på kanske det blir knas? Ser faktiskt inte på bilderna om det är så.

Mitt tips: skall man göra riktigt smala linjer tar man den mörka färgen o rättar till med. Med andra ord, blir ditt ljusa streck lite kladdigt ta basfärgen o måla bort det ljusa som är på fel ställen. Jag tycker det är mycket enklare iaf.
Annars e det grymt snygga modeller du målar upp!

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skriv svar