Ismenos galenskaper

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Ismenos galenskaper

Inlägg av Kaptenen »

Snyggt kludd!
Får mig att tänka på första gången jag läste Sagan om Ringen -böckerna, när det var Hober från Hobsala. :D

Leffegnu

Inlägg av Leffegnu »

Verkligen snyggt kludd :D
In life, war. In death, peace. In life, shame. In death, atonement.
— Final litany of the Litany of Sacrifice, recited by Krieg Korpsmen when entering battle
Success so clearly in view, or is it merely a trick of the light?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Tack allihop!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Kaptenen skrev:Snyggt kludd!
Får mig att tänka på första gången jag läste Sagan om Ringen -böckerna, när det var Hober från Hobsala. :D
Tack!
Ah, Ohlmarks översättning. Mer poetisk än korrekt. :D
Man är ju Tolkien-nörd så det lyser väl igenom i tecknandet ock. Trevlig syssla när en inte orkar med nåt bygge.

Håller på med ett riktigt nostalgiprojekt för övrigt; ser igenom Twin Peaks innan den nya säsongen kommer nästa år. Den håller banne mig än alltså-galet bra.

Användarvisningsbild
stormshaft

Inlägg av stormshaft »

Exakt så, har någon slags gammal LotR-encyklopedi (med en ordentlig världskarta bland annat), bilderna i den påminner väldigt starkt om din tecknarstil. Blir galet nostalgisk av dina skapelser. :)

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

stormshaft skrev:
Exakt så, har någon slags gammal LotR-encyklopedi (med en ordentlig världskarta bland annat), bilderna i den påminner väldigt starkt om din tecknarstil. Blir galet nostalgisk av dina skapelser. :)
Tack!
Cool, vilken bok var det?

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

O boy, äntligen kom sista paketet till vinterns stora projekt. Nu ska det byggas!
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Ismenos galenskaper

Inlägg av Ismeno »

VAB är lika med en oväntad och angenäm byggdag! ;)
Första test. Svarvad metallpipa från Aber gör ingen besviken. 10 (!) metalldelar med perfekt passform. Hade funkat kanoners på vilken LR Vanquisher som helst. ;)
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Shaping up.
Bild

Börjat limma lite och funderar på vilka grejor från svävarens torn som kan se bra ut på det nya tornet. Insåg att metallstagen i lämplig passform var slut så det får bli en sväng förbi hobbybutiken nästa gång man är i Götet.

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

-5 förbyttes hastigt i +5 så passade på att spraya Knekten också. Ska få patenterade rostbasen och sedan penselmålas med lackfärger.
Bild

Skickat från min iPhone med Tapatalk

Skriv svar