Nurgle skrev:Tack för batrep och bilder

Alltid roligt med oavgjort - alla vinner och spännande hela vägen ut!
Absolut! Alla nöjda, då har baske mig alla vunnit!
Elevatorlake skrev:Härligt att se en screamer killer på slagfältet!

Tack! Han vilar några dagar nu, på fredag är det dags igen!
sefiii skrev:härlig batrep

alltid kul att se fights där folk har kul
Tack! Just det är ofta något som får avgöra beslut när vi spelar: Vad är roligast? Den säkra manövern, eller den riskfulla? Vi är inte bra på att spela, men vi har roligt!
Jag kommer aldrig att spela i SM. Jag har inte alls de ambitionerna med mitt spelande, att bli så bra så att jag kan tävla mot de bästa. Jag spelar bara några gånger om året, min hobbytid lägger jag mest på att måla gubbar och terräng.
Men nu på fredag, då smäller det, vi ska ha en speldag inom föreningen!
Det krävs lite pusslande då de flesta av oss har familjer att lösa sig från, men vi blir 8 spelare plus en icke spelande arrangör som kör dagen lång i en Bygdegård utanför stan!
1250 poäng, Komp 20.
Min lista är en blandning av lite grejer som är bra och lite grejer som jag tycker är roliga att ha med:
Jag vet att det här inte är en proffslista och att många val går att byta ut mot något bättre, men det här är en lista som jag tror att jag kommer att ha kul när jag spelar med, vilket är hela poängen för mig!
Lite om mina tankar bakom mina val:

HQ: Hive Tyrant, vingar, 2xTwin Linked Devourers.
Han är med för att han är bra. Det är ganska många ägg i samma korg med warlord, psyker och en femtedel av totalpoängen på en enda modell, men HQ-alternativen är inte något jag faller pladask för.. Deathleaper, Old One Eye, en Tervigon eller en Tyranid Prime gillar jag inte riktigt. Eller jag giller Tyranid Prime, att kunna ha honom i en enhet, men han är inte vidare prisvärd.
Eftersom jag valt att spela ett gäng Raveners så behövde jag något som var snabbt nog att ge dem Synapse, vilket jag tycker att han gör bäst.

Troops: 20 Devilgaunts.
"Det är ju bara gaunts" brukar det heta tills de börjar skjuta. De här är jag väldigt svag för! Ingen vill rulla mängder av saves, inte ens med 2+ armour. 3 skott per Gaunt är grymt bra, även om de dör som flugor när någon skjuter tillbaka.

Troops: 5 Warriors.
Poängen räckte inte till Deathspitters på alla. Jag hoppas på att inte möta allt för mycket S8, jag gillar verkligen mellanviktarna bland Tyraniderna. De här ska gå med Gauntsen för att både ge dem synapse och för att addera ännu mera skytte till dem.

Elite: Zoanthropes x 2
Psykers och Synapse, det är bra grejer! Jag hade tänkt ha de var för sig för att få totalt 6 warp charges, men då sprack kompen så jag fick stanna på 4. (2 från Hive Tyranten, 2 från dessa som en Brood of Psykers)
De kommer att hänga kring Carnifexen och förhoppningsvis få iväg lite magier som gör skada på någon, eller skyddar någon om jag lyckas få Catalyst (Feel No Pain) på dem eller Hive Tyranten.

Fast: Raveners Brood 1.

Fast: Raveners Brood 2.
Egentligen ville jag ha en jätteblob på 8 gubbar, men kompen var på håret och om jag splittade på dem kom jag under gränsen. Jag gillar dem. De är en rejäl glaskanon, men på komp 20 så kan de göra en hel del skada innan de dör!
Om de springer mot något som inte kan skjuta ut dem på en runda så är de nästan garanterat i närstrid runda 2, vilket är både roligt och bra. Hela konceptet med Beasts i Tyranidarmén tycker jag är helrätt, det är det helt för snålt med i codexen. Snabba rackare som är in your face på några sekunder, som i fluffet! Jag gillar också att de har svans och 6 armar; Det är en skön look och inte alls det vanliga monstrets anatomi.

Heavy: Carnifex med 2xTL Devourers.
Egentligen gillar jag close-combat Carnifexes ännu mera, men det brukar mest bli 3 rundors vandring innan de dör, utan att ha slagits ett enda dugg. Inte roligt.
Den här modellen är en av mina absoluta favoriter, den gamla Screamer Killern! Pimpad med pang-pang, klart han ska vara med!

Heavy: Toxicrene
Igen: Vilken modell!! Helt chanslös mot armour, men grym mot allt med Toughness om han väl kommer fram till dem!
Möjligheten att instakilla något är alltid kul, om än bara på 6or.
Möjligheten att instakilla sig själv är också kul på sitt sätt!
Han skjuter en large blast som woundar på 2+ (poison) och instakillar på 6or. Range 12", BS3. Det är rysk roulette vid varje skott!
Det ska bli kul att vara iväg med gubbgänget en heldag, vi är alla taggade till tänderna efter att ha löst oss från jobb och familjer!