Captains Corner

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Kaptenen

Re: Captains Corner

Inlägg av Kaptenen »

Mordförsök!

Bild

Över 5 års postande och över 200 sidor målarblogg - plötsligt helt utan bilder?
En målarblogg utan bilder är inte en vidare bra målarblogg.

Photobucket... över en natt så har de, helt utan kommunikation till någon, infört en begränsning på delning av bilderna folk har där.
Sällan har jag sett så mycket förbannade människor i en tråd som på deras Facebook just nu.
Bloggar och Forum runt hela världen som använt Photobucket har nu bara en enda bild upplagd:

Bild
Vafalls?
Bäst att gå in på kontot och kika.. och där fanns det här:

Bild

Som ledde till det här..

Bild

Zoom:

Bild
400 dollar om året för att få fortsätta dela mina bilder därifrån?!?!

:o :o :o :o :o

I h-lvete heller. Fort som fasen därifrån!

Bild

Så nu har jag checkat in på Imgur.com !
Första intrycken är att det flyter kalasbra!
Bilderna laddas upp i ett nafs, inloggning gick på ett kick, länkarna kommer fram direkt!

Det skulle ta evigheters evighet att gå tillbaka och byta ut alla bilder som Photobucket har blockat till något som går att se, så de får vara som de är just nu.
Jag avvaktar den här stormen en aning, Photobucket kanske kommer till sans och gör gamla bilder tillgängliga igen och lägger upp avgifter för framtida delningar eller något, vi får se vad som händer.

Vad jag skulle göra egentligen var att posta mitt senast färdigmålade modell, broder Exocrine!

Bild

Bild
Iiiiip.

Bild

Bild

Bild
Meet the Exocrines!

På lördag blir det spel här hemma, vi blir nog 6-7 stycken som ska testa 8th ed ordentligt med 2000 poängs arméer!
Bröderna Exocrine ska definitivt luftas!
På pappret är Exocrines grymma med sitt skytte och i Tyranidforum hyllas de som något av det bästa som finns.
Ska bli spännande att få testa dem på riktigt!

Veckans pyssel blir nog mest att förbereda inför det, både min egen lista och allt kringbös, då jag är värd och mitt hem är spelplats.
På fredag kväll så ska jag laga pannkakor som blir lunch på lördagen, bara en sådan sak! :D

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

Grym osl på den högra exokackerlackan :) Den ser verkligen ut att lysa!
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
Röde

Inlägg av Röde »

Hurra!
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

holyalex

Inlägg av holyalex »

jösses så snygga de blev! bra jobbat!

Användarvisningsbild
Ismeno

Inlägg av Ismeno »

Grymt bra!
Men PB då, vilket fuck up! Har också alla bilder där, väntar på att det ska gå åt skogen då.......

Användarvisningsbild
Grudge

Inlägg av Grudge »

Ugh, får känslan av att PB är ett sjunkande skepp, ditcha skiten och skaffa en bättre leverantör.

I alla fall, snygga monster!

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Inlägg av NilssonHarHund »

Härlig slemgrön som vanligt! Tack för senast förresten.

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Angående photobucket kan vi inte heller räkna med att en tjänst som Imgur kommer fortsätta vara gratis eller ens existera. Bäst vore såklart att betala för eget serverutrymme på något webbhotell och ladda upp bilderna där, kopplat till en domän man äger själv, så att alla adresser går att uppdatera om man måste flytta. Men vem orkar göra det? Inte ens jag som har kunskap och pengar ids och det är ju framför allt trist för forumen och framtidens historiker som bara får delar av innehållet i dessa sorters trådar.

:(

Elevatorlake

Inlägg av Elevatorlake »

NilssonHarHund skrev:Angående photobucket kan vi inte heller räkna med att en tjänst som Imgur kommer fortsätta vara gratis eller ens existera. Bäst vore såklart att betala för eget serverutrymme på något webbhotell och ladda upp bilderna där, kopplat till en domän man äger själv, så att alla adresser går att uppdatera om man måste flytta. Men vem orkar göra det? Inte ens jag som har kunskap och pengar ids och det är ju framför allt trist för forumen och framtidens historiker som bara får delar av innehållet i dessa sorters trådar.

Vore ju härligt ironiskt om imgur blev en betaltjänst eftersom den väl startades av och för redditanvändare just för att det inte fanns några bra gratisalternativ för bildhosting? :)
Now I have become Forgeworld, the destroyer of wallets

Användarvisningsbild
NilssonHarHund

Elevatorlake skrev:
NilssonHarHund skrev:Angående photobucket kan vi inte heller räkna med att en tjänst som Imgur kommer fortsätta vara gratis eller ens existera. Bäst vore såklart att betala för eget serverutrymme på något webbhotell och ladda upp bilderna där, kopplat till en domän man äger själv, så att alla adresser går att uppdatera om man måste flytta. Men vem orkar göra det? Inte ens jag som har kunskap och pengar ids och det är ju framför allt trist för forumen och framtidens historiker som bara får delar av innehållet i dessa sorters trådar.

Vore ju härligt ironiskt om imgur blev en betaltjänst eftersom den väl startades av och för redditanvändare just för att det inte fanns några bra gratisalternativ för bildhosting? :)
Helt klart, men det är lättare att säga tills en bandbredd och diskyta börjar kosta för mycket. Jag tvivlar också på att det blir betaltjänst av Imgur, men jag menar bara att detta påminner oss om att inget varar för evigt.

Skriv svar